Demantij na tekst Nedeljnog jutarnjeg

U Nedjeljnom jutarnjem objavljenom 20. studenoga 2011. na stranicama 18-21, objavljen je tekst autora  Gorana Penića i Tomislava Mamića pod naslovom "Kako se namještaju javni natječaji za aute".

U tekstu autora Gorana Penića i Tomislava Mamića pod naslovom Kako se namještaju javni natječaji za aute, objavljenom 20. studenoga 2011., u Nedjeljnom jutarnjem na stranicama 18-21, stoji niz netočnih i neistinitih tvrdnji.

Ministarstvo unutarnjih poslova u 2010. godini putem Ureda za središnju javnu nabavu Vlade Republike Hrvatske zanovilo je vozni park Ministarstva sa 957 vozila, od toga 856 osobnih ophodnih vozila, te 39 terenskih vozila i 62 vozila iz gospodarskog programa, stoga je netočna tvrdnja da je u tenderu vrijednom 200 milijuna kuna…svako vozilo koštalo 181.323,00 kuna. Cijena vozila koje nabavlja MUP RH uz nabavnu cijenu uvečane su za dodatne zahtjeve koje postavljamo pred dobavljače, a to je priprema instalacije za ugradnju svjetlosne i zvučne signalizacije, obilježavanje oznakama policije i drugo.

Autori navode da MUP na leasing traži automobile koji imaju obujam prtljažnika 560 litara..nije važno koliko troši, ali je zato odlučujuće da ima prtljažnik od 560 litara. Napominjemo, da je natječajem definirano da je potreban obujam prtljažnika minimalno 560 litara, jer nužno je da dimenzije prtljažnikavozila koja se nabavljaju odgovaraju potrebama svih službi policije, odnosno da se s istim vozilom mogu obavljati sve vrste policijskih zadaća. Sukladno dimenzijama, odnosno volumenu policijske opreme(policijska oprema za uspostavljanje blokadnog punkta i obavljanje očevida prometnih nesreća za prometnu policiju, policijska oprema za obavljanje očevida kriminalističke policije, itd.),  koja se smješta u prtljažni prostor vozila određena jeminimalna zapremnina prtljažnika vozila, a to je upravo minimalno 560 litara.

U pogledu potrošnje goriva Ministarstvo je u cilju manje potrošnje goriva izabralo diesel agregate,kojisvojim performansama udovoljavaju zahtjevima službe s obzirom da vozila odnosno pogonski agregat puno vremena provede u radu u praznom hodu (kod benzinskih agregata to je izuzetno nepovoljni režim rada obzirom na ugrađeni katalizator).

Navode da je MUP tražio 120 vozila sa prtljažnikom obujma 280 litara, decidirano odbacujemo i tvrdimo da MUP nije nabavljao 120 vozila s obujmom prtljažnika od 280 litara, odnosno vozila marke VW Pollo.

Nadalje, kroz tekst se provlači ograničenje u tehničkim značajkama koje navodi komercijalni direktor "Citroen Hrvatska", gdje navodi da se u natječaju traži automobil visine 1450 mm i zbog toga se iz daljnjeg natječaja izbacuje distributer onih automobila koji su visoki 1451mm ili pak 1449 mm. Besmisleno je i propisati da automobil određene klase mora imati snagu 125 kilovata, kad svi znamo da jednako dobro ide i ako ima snagu 124 kilovata ili 126 kilovata. Naime, te tvrdnje nisu točne, jer je MUP postavio minimalne zahtjeve koji se odnose na gabarite vozila (najmanje 1450 mm)i pogonski agregat (minimalno 75 kW), što znači da su prihvatljive i ponude iznad spomenutih vrijednosti.

Također napominjemo da sve zahtjeve za javnu nabavu prikuplja Ured za središnju javnu nabavu Vlade RH, koji objedinjuje, verificira, ispituje tržište i korigira zahtjeve. Tako je taj Ured, za vozila ovog Ministarstva, iskazani minimalni zahtjev za snagu pogonskog agregata vozilaod minimalno 75 kilovata, korigirao i u uvjetima za natječaj naveo rasponod 70 do 90 kilovata.

U pogledu nabave specijaliziranih vozila za nadzor brzine kretanja vozila u prometu -presretača, navodimo da režim uporabe tih vozila u pogledu prijeđene kilometraže i redovnog održavanja višestruko premašuju "standardne ponude operativnog leasinga", odnosno, vrlo malog ostatka vrijednosti, pa je komercijalno daleko isplativije nabaviti takva vozila u trajno vlasništvo. Osim toga „presretači“ se nabavljaju jednokratno sredstvima Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama, a ne iz proračuna MUP-a.

Vezano za prijeđenu kilometražu 334 vozila Ministarstva koja se vraćaju davatelju najmu nakon isteka trogodišnjeg operativnog najma navodimo da se radi o vozilima s policijskim obilježjima od kojih je svako vozilo prosječno prešlo 111.600 km, a ugovoreni limit kilometraže po vozilu za trogodišnji najam je iznosio 120.000 km. Stoga netočni su podaci iz članka u kojima stoji  da „neki od automobila koje je MUP RH vratio nisu prešli niti 10 000 kilometara, većina nije prešla niti 30, pa su se vozači u ne obaveznom razgovoru s mušterijama čudili kako je moguće da MUP ima 150 automobila, starih tri godine koji praktički uopće nisu korišteni.“

Smatramo nekorektnim iznošenjem ovih netočnih informacija i iskrivljene slike o radu Ministarstva unutarnjih poslova te sukladno odredbama članaka 40., 41. i 42. Zakona o medijima molimo da se ovaj demantij objavi u Vašem slijedećem izdanju.



Pisane vijesti