Foto: ilustracija
Poštovani građani,
U poslijednje vrijeme zamjećujemo, kroz natpise u medijima da se sve češće spominju prijevare na kućnom pragu. Radi se o kaznenim djelima kod kojih se kao žrtve najčešće pojavljuju osobe starije životne dobi.
Ovim putem želimo skrenuti pozornost građana na bitne informacije, ne bi li smo i na taj način utjecali na eventualno smanjenje takve vrste kažnjivih radnji:
Za prijevaru je značajno da počinitelj postupa s namjerom da sebi ili drugome pribavi imovinsku korist, dovede nekog u zabludu lažnim prikazivanjem ili prikrivanjem činjenica ili da ga održava u toj zabludi i time ga navede da na štetu svoje ili tuđe imovine nešto učini ili ne učini.
Tako su primjerice dana 27. srpnja 2012. godine, na kućni prag 80- godišnjakinje iz Borova, došle dvije nepoznate ženske osobe, koje su tom prilikom istoj ponudile na prodaju aparat za masažu. Za vrijeme dok joj je jedna osoba s aparatom objašnjavala princip rada masažera, druga osoba je 80-godišnjakinji iz sobe otuđila novac, čime je oštećenoj 80-godišnjakinji pričinjena materijalna šteta od nekoliko desetaka tisuća kuna.
Najčešći modaliteti klasičnih prijevara su:
Ponašanja karakteristična za prevarante su: drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema svakoj skepsi usmjerenoj ka provjeri „činjenica“ koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja i dr.
Teško je upozoriti ljude o svim načinima kojih se prevaranti dosjete. Često se osobe srame reći da su prevarene i bitno je da počinitelji poznaju "psihologiju" tih osoba te izazivaju suosjećanje ili glume empatiju prema tim osobama i tako ih dovode u zabludu i navode da postanu žrtve.