U policijskim postajama Čazma, Novi Marof, Sveti Ivan Zelina i Zabok započeo je 11. ožujka „Pilot projekt novog ustroja i organizacije rada u policijskim postajama III. kategorije“.
Projekt, čija je svrha provjera funkcioniranja policijske postaje u izravnom obavljanju poslova po novom ustroju i organizaciji rada, a s postojećim brojem zaposlenika, provodi Ravnateljstvo policije s nadležnim policijskim upravama. Voditelj pilot projekta je načelnik Uprave policije Krunoslav Borovec, a radne skupine njegov zamjenik Josip Bukvić. Dubravko Novak je zamjenik voditelja radne skupine, a članovi su Miroslav Puž i Ivan Stanko te načelnici četiriju policijskih postaja u kojima se projekt provodi.
Provedbi ovog polit projekta se pristupilo zbog nekoliko razloga, kao što su: velik broj rukovoditelja u odnosu na broj neposrednih izvršitelja policijskih poslova na terenu, obavljanje prevelikog broja aktivnosti u prostorijama postaja, neravnomjeran raspored smjena pa je rad uglavnom koncentriran na jutarnje sate, obavljanje velikog broja administrativnih poslova u odnosu na operativne koji se trebaju provoditi na terenu i rad, uglavnom po nalozima, a ne samoinicijativno. Stoga se projektom želi postići ustroj i organizacija rada sukladno sigurnosnoj problematici i stanju na terenu, čime bi se ustvari odustalo od dosadašnjeg preslikavanja modela i ustroja policijskih postaja „od vrha prema nižim razinama“.
Osim ovog, ciljevi projekta su i u policijskim postajama promijeniti negativan omjer rukovoditelja u odnosu na izvršitelje, povećati operativnu pokrivenost područja postaje, omogućiti veću fleksibilnost u organizaciji poslova prema zahtjevima konkretne sredine, smanjiti administrativno opterećenje, a povećati operativno angažiranje policijskih službenika i, naposljetku, rad postaja učiniti efikasnijima i isplativijima, uz smanjenje troškova.
U konačnici, ostvarenjem ovih ciljeva očekuje se veća učinkovitost u području suzbijanja kriminaliteta, smanjenje broja rukovoditelja u odnosu na broj izvršitelja, veća vidljivost (udio rada) na terenu, ravnomjeran raspored službenika kroz smjene, zadovoljstvo policijskih službenika svojom ulogom i doprinosom te odobravanje javnosti, manji troškovi poslovanja i praktična mogućnost provedbe uslužnog modela rada policije.
Novine u organizaciji rada policijskih postaju su:
Kako će građani kontaktirati s policijom u vrijeme kad je postaja zatvorena za rad sa strankama?
Građanin putem fiksnog ili mobilnog telefona poziva dosadašnje brojeve telefona policijske postaje. Taj poziv se automatski preusmjerava na Operativno komunikacijski centar policije u Policijskoj upravi čiji operater daje potrebne informacije a u slučaju potrebe za postupanjem, odmah izravno poziv preusmjerava na voditelja operativne grupe koji je na terenu i odmah pristupa organizaciji i provedbi zadaće koja je potrebna. Na isti način građanin može pozivati i Centar 112, čiji poziv se također preusmjerava na OKCP u PU.
Što ostaje isto za građane?
Policijska postaja je otvorena za rad sa strankama u jutarnjoj smjeni, upravni poslovi se obavljaju kao i do sada, policijska usluga na terenu (po pozivu građana) pruža se brže i efikasnije, a hitne i neodgodive policijske usluge građanin dobiva u bilo koje vrijeme preko voditelja grupe za operativne poslove u policijskoj postaji (njihovo radno vrijeme je non-stop).
S provođenjem pilot projekta, koji će trajati tri mjeseca, upoznati su čelnici tijela jedinica lokalne samouprave na čijem području djeluje policijska postaja. Prije početka primjene pilot projekta, provedena je anketa o stavovima građana po pitanju stanja sigurnosti, postupanju policije i suradnji policije i lokalne zajednice. Na završetku projekta će se organizirati otvorena tribina, a stavovi građana i ostalih subjekata bit će odlučujući za nastavak njegove provedbe.