Foto: ilustracija
Posljedice prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala znaju biti vrlo teške i u dosta slučajeva završavaju sa smrtnim posljedicama, a zadnji takav slučaj dogodio se jučer 4. srpnja na autocesti A-1 kada je smrtno stradao vozač motocikla. U posljednje tri godine (do 5. srpnja 2011., 2012. i 2013. godine) na području Policijske uprave karlovačke smrtno su stradala po dva vozača motocikla, a 2012. godine još i jedna putnica na motociklu (sveukupno sedam osoba).
Iako smo ovu skupinu sudionika u prometu tijekom ove godine već podsjećali na uvjete za sigurno sudjelovanje u prometu, ponukani upravo jučerašnjim smrtnim stradavanjem motocikliste, a s ciljem njihovog sigurnog sudjelovanja u prometu i smanjenja stradavanja, posebice tijekom ove turističke sezone kada je i povećan broj motociklista na našim prometnicama, savjetujemo im slijedeće:
I. da provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
-
uređaji za upravljanje vozilom,
-
uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica,
-
uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla),
-
uređaji za davanje zvučnih znakova i
-
kontrolni uređaji te uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
II. da prije vožnje mopedom ili motociklom:
-
očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu,
-
provjere tlak u gumama,
-
upale dnevno ili kratko svjetlo,
-
koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
-
ne upravljaju vozilom ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga,
-
ne prerađuju uređaje za ispuh (auspuhe) na način da stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću),
-
ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga,
-
da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera,
-
da se u vožnji pridržavaju dozvoljene brzine kretanja, da ne voze slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide,
-
da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla i
-
da brzinske mogućnosti svojih vozila testiraju na ovlaštenim poligonima, a ne na cestama.
Ujedno, ostalim vozačima motornih vozila savjetovali bi da uvijek budu svjesni i predvide prisutnost mopeda i motocikala na cesti, kao i da budu spremni na njihovu iznenadnu pojavu u blizini, naročito kada voze brzo, slalom između vozila, pretječu na nelogičnim i nedozvoljenim mjestima ili kada voze neposredno iza ili uz vozilo.
Vjerujem da će vozači uvažiti ove naše savjete u cilju vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu, kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu.