Motoristi, oprez!

Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Stoga podsjećamo

Foto: Ilustracija  

Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Stoga podsjećamo te najranjivije prometne sudionike, a posebice vlasnike limenih ljubimaca, motocikala i mopeda, kojima dolazak ljepših meteoroloških uvjeta daje priliku da nanovo pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu, da se, sudjelujući u prometu, pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:

  • provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
  • uređaji za upravljanje vozilom;
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
  • uređaji za davanje zvučnih znakova;
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
  • prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
  • provjere tlak u gumama;
  • upale dnevno ili kratko svjetlo;
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
  • za vrijeme vožnje:
  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

Na području Policijske uprave sisačko-moslavačke u 2013. godini od evidentiranih 1312 prometnih nesreća, u 65 prometnih nesreća su sudjelovali vozači mopeda i motocikla. Vozači mopeda sudjelovili su u 30 nesreća, a vozači motocikla u 35 nesreća.

U tim nesrećama jedan je vozač mopeda smrtno stradao, 15 vozača mopeda i motocikla je zadobilo teške, a 37 lakše tjelesne ozljede. U prometnim nesrećama pod utjecajem alkohola sudjelovalo je 10 vozača mopeda i pet motociklista.

Najčešća okolnost koja je prethodila prometnim nesrećama sa vozačima mopeda i motocikla bila je nepropisna i neprilagođena brzina u 20 slučajeva, a zatim nepoštivanje prednosti prolaska u 11 slučaja, dok je u 42 nesreće došlo do naleta na motociklistu.