Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Stoga podsjećamo
Foto: Ilustracija
Dolaskom ljepšeg vremena i povoljnih uvjeta za vožnju motocikala, mopeda i bicikala s jedne, te pješačenje s druge strane, u prvi plan ponovno izbija pitanje sigurnosti tih skupina sudionika u prometu. Stoga podsjećamo te najranjivije prometne sudionike, a posebice vlasnike limenih ljubimaca, motocikala i mopeda, kojima dolazak ljepših meteoroloških uvjeta daje priliku da nanovo pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu, da se, sudjelujući u prometu, pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:
-
provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
-
uređaji za upravljanje vozilom;
-
uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
-
uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
-
uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
-
uređaji za davanje zvučnih znakova;
-
kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
-
prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
-
očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
-
provjere tlak u gumama;
-
upale dnevno ili kratko svjetlo;
-
koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
-
ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
-
za vrijeme vožnje:
-
prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
-
ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
-
da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
-
izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
-
da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
-
ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
-
da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Na području Policijske uprave sisačko-moslavačke u 2013. godini od evidentiranih 1312 prometnih nesreća, u 65 prometnih nesreća su sudjelovali vozači mopeda i motocikla. Vozači mopeda sudjelovili su u 30 nesreća, a vozači motocikla u 35 nesreća.
U tim nesrećama jedan je vozač mopeda smrtno stradao, 15 vozača mopeda i motocikla je zadobilo teške, a 37 lakše tjelesne ozljede. U prometnim nesrećama pod utjecajem alkohola sudjelovalo je 10 vozača mopeda i pet motociklista.
Najčešća okolnost koja je prethodila prometnim nesrećama sa vozačima mopeda i motocikla bila je nepropisna i neprilagođena brzina u 20 slučajeva, a zatim nepoštivanje prednosti prolaska u 11 slučaja, dok je u 42 nesreće došlo do naleta na motociklistu.