Upozorenje vozačima motocikla, mopeda i bicikla te pješacima

S ovim lijepim vremenom odvija se intenzivniji promet na cestama vozača motocikla, mopeda i bicikla, ali i pješaka. Upravo ove sudionike u prometu želimo podsjetiti da se sudjelujući u prometu pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.

Foto:  Ilustracija

S ovim lijepim vremenom odvija se intenzivniji promet na cestama vozača motocikla, mopeda i bicikla, ali i pješaka. Upravo ove sudionike u prometu želimo podsjetiti da se sudjelujući u prometu pridržavaju zakonskih propisa kojima je njihovo ponašanje regulirano.

Iako su  statistički pokazatelji za 2014. godinu povoljniji u odnosu na 2013. godinu, koji  govore o smanjenju ukupnog broja prometnih nesreća u kojima je sudjelovala ova najugroženija skupina sudionika u prometu, policija će kroz svoje redovite zadaće i kroz preventivno, ali i pojačano represivno djelovanje u cestovnom prometu, tijekom 2015. godine nastojati zadržati trend smanjenja prometnih nesreća.

Tijekom 2014. godine, evidentirano je 29  prometnih nesreća s motociklima, dok se u 2013. godini dogodilo 35 prometnih nesreća. Od navedenog broja nesreća  11 vozača i jedan putnik na motociklu zadobili su teške tjelesne ozlijede, kao i u 2013. godini. U navedenom periodu 15 vozača i putnika na motociklu lakše je ozlijeđeno, dok je 2013. godine bilo 17 lakše ozlijeđenih vozača i putnika.

U 2014. godini su evidentirane 24 prometne nesreće s mopedima, dok se 2013. godine dogodilo 29 prometnih nesreća. U tim nesrećama je jedan vozač mopeda smrtno stradao, dok godinu ranije nije bilo smrtno stradalih. Teške tjelesne ozlijede zadobile su tri osobe, a u 2013. godini četiri. U 2014. godini četrnaest vozača i putnika na mopedu su zadobili lakše tjelesne ozljede, dok 2013. godine bilježimo  20 lakše ozlijeđenih.

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:

Provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

  • uređaji za upravljanje vozilom;
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
  • uređaji za davanje zvučnih znakova;
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

Prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:

  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
  • provjere tlak u gumama;
  • upale dnevno ili kratko svjetlo;
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.

Za vrijeme vožnje:

  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
  • izbjegavaju vožnju na djelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

 

U prometnim nesrećama u kojima su sudjelovali vozači bicikala, tijekom  2014. godine je evidentirano  55 prometnih nesreća, dok je godinu ranije evidentirana 61 prometna nesreća u kojima su dva biciklista smrtno stradala, kao i 2014. godine.

Tijekom 2014. godine u tim je prometnim nesrećama 16 osoba zadobilo  teške tjelesne ozlijede, a u 2013. godini je bilo teško ozlijeđenih njih 18, dok su 32 vozača i putnika na biciklu lakše ozlijeđena, a tijekom 2013. godine je bilo 33 lakše ozlijeđenih.

Vozače bicikala podsjećamo da su se dužni kretati biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, a ako one ne postoje, potrebno je kretati se što bliže desnom rubu kolnika. Također upozoravamo da ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere mogu li ga prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.

Tijekom 2014. godine je evidentirana 51 prometna  nesreća u kojima su četiri pješaka smrtno stradala, dok je 2013. godine evidentirano  49  prometnih nesreća u  kojima su također smrtno stradalo četiri pješaka, njih 19 je zadobilo teške tjelesne ozlijede, dok je 2013. godine evidentirano 14 teško ozlijeđenih,  a 27 je pješaka  lakše ozlijeđeno dok je u 2013. godini bilo 30 lakše ozlijeđenih.

Pješake, posebno one starije životne dobi i djecu, podsjećamo i savjetujemo da cestu obavezno prelaze na obilježenim pješačkim prijelazima, da ne prelaze cestu na znak crvenog svjetla za pješake na uređaju za upravljanje prometom prometnim svjetlima, a djecu da ne istrčavaju na cestu kako time ne bi ugrozila prvenstveno svoju, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu.

 

Naposljetku napominjemo da će prometna policija provoditi pojačani nadzor ponašanja u prometu ovih skupina sudionika i protiv svih koji se ne ponašaju sukladno zakonskim propisima poduzimati propisane represivne mjere.