Pogoršanje stanja sigurnosti cestovnog prometa

Posebice zabrinjava povećanje broja poginulih osoba u prometnim nesrećama za 35 osoba ili 15% više nego u istom razdoblju 2014. godine (2015. poginulih je 263, a 2014. 228). Analizirajući prometne nesreće vidljivo je da se najteže prometne nesreće događaju zbog ljudskih grešaka, odnosno grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije. I dalje je glavni uzrok

Foto: Ilustracija
 
Na području Republike Hrvatske u devet mjeseci 2015. godine evidentiramo veći broj prometnih nesreća te poginulih i ozlijeđenih osoba u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
 
Posebice zabrinjava povećanje broja poginulih osoba u prometnim nesrećama za 35 osoba ili 15% više nego u istom razdoblju 2014. godine (2015. poginulih je 263, a 2014. 228).
 
Analizirajući prometne nesreće vidljivo je da se najteže prometne nesreće događaju zbog ljudskih grešaka, odnosno grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije. I dalje je glavni uzrok smrtnog stradavanja kretanje nepropisnom, odnosno brzinom neprimjerenom uvjetima na cestama.
 
U cilju zaustavljanja navedenog negativnog trenda Ravnateljstvo policije i policijske uprave u narednom razdoblju poduzet će niz aktivnosti od kojih posebno izdvajamo:
  • osiguranje vidljive i kontinuirane nazočnosti policijskih službenika na cestama te maksimalno pokrivanje svih cestovnih pravaca koji se prema analitičkim i statističkim pokazateljima iskazuju kao ugroženi, a kako bi se na taj način preventivno djelovalo na vozače i suzbilo, u što većoj mjeri, činjenje prometnih prekršaja
  • provođenje ciljanih aktivnosti na mjestima i u vrijeme kada se događaju najteže prometne nesreće
  • sankcioniranje prometnih prekršaja koji dovode do najtežih prometnih nesreća, odnosno na taj način preveniranje uzroka nastanka prometnih nesreća (vožnja nepropisnom brzinom, vožnja pod utjecajem alkohola i droga, nepropisno pretjecanje, nepoštivanje prednosti prolaska, nepropisno kretanje i zadržavanje pješaka na kolniku, prekršaji vozača mopeda i motocikla)
  • posebna pozornost usmjerit će se i na mlade vozače, recidiviste, vozače kojima je izrečena zaštitna mjera zabrane upravljanja vozilima, vozače koji upravljaju vozilima prije stjecanja prava, kao i na prometne prekršaje koji utječu na pasivnu sigurnost (nekorištenje zaštitne kacige, nekorištenje sigurnosnog pojasa), odnosno propisnom smještaju djece u vozilima
  • dosljedna primjena policijskih ovlasti iz Prekršajnog zakona prema vozačima koji čine najteže prometne prekršaje, a posebice prema recidivistima
  • maksimalno će se staviti u funkciju svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi za nadzor u prometu, kao i sva vozila s policijskim obilježjima, te je u provođenje planiranih aktivnosti uključen maksimalan broj policijskih službenika,
  • uključivanje u ove aktivnosti i civilnih auto-ophodnji, sa službenim vozilima bez policijskih obilježja  - „presretači“ i vozila opremljena sustavom za automatsko očitavanje registarskih pločica
  • intenziviranje preventivno-represivnih mjera prema ciljanim skupinama sudionika u prometu, odnosno vozačima mopeda, motocikala, bicikla te pješacima
  • senzibiliziranje javnosti i edukacija sudionika u prometu kroz provođenje kampanja usmjerenih na vožnju pod utjecajem alkohola i droga, brzinu, mlade vozače, djecu, vozače bicikla, motocikla i mopeda, pješake, starije osobe, osobe s invaliditetom
  • ostvarivanje pune suradnje s medijima u svrhu propagiranja poželjnih ponašanja u prometu i ukazivanja na posljedice koje proizlaze činjenjem prekršaja zbog kojih se najčešće događaju prometne nesreće.
 
Međutim, svjesni smo činjenice kako je aktivnost prometne policije samo jedan od čimbenika kojim se može utjecati na smanjenje broja prometnih nesreća i njihovih posljedica te da se primjerena sigurnost u cestovnom prometu ne može ostvariti isključivo i samo poduzimanjem mjera policije.
 
Stoga, ovom prilikom upozoravamo sve sudionike u prometu, a posebice vozače, da se pridržavaju prometnih propisa, odnosno: 
  • brzinu kretanja vozila prilagode stanju i uvjetima na cesti te posebno budu oprezni kod pojave prve kiše nakon dužeg suhog razdoblja (cesta postaje skliska i produžava se zaustavni put)
  • poštuju ograničenja brzine kretanja (zakonska ili ona postavljenim prometnim znakom, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji)
  • ne konzumiraju alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje
  • prilikom vožnje u kolonama drže dovoljan razmak između vozila
  • koriste sigurnosni pojas na svim sjedalima u vozilu
  • koristiti zaštitnu kacigu
  • pobrinu se za adekvatan smještaj djece u vozilu
  • bez obzira na žurbu, ne ulaze u rizična pretjecanja, da veću pozornost posvete biciklistima i pješacima, odnosno pješačkim prijelazima se približavaju smanjenom brzinom i povećanim oprezom. 
Jednako tako, a u cilju što bolje uočljivosti, apeliramo na vozače bicikla i pješake da uvijek kada sudjeluju u prometu koriste svjetliju odjeću, odnosno da se označe reflektirajućim materijalima. Napominjemo da je označavanje reflektirajućim materijalom za pješake i bicikliste i zakonska obveza prilikom kretanja kolnikom noću, kao i danju u slučaju smanjenje vidljivosti.


Pisane vijesti