Foto: Ilustracija
Praćenjem stanja sigurnosti u cestovnom prometu na području Policijske uprave koprivničko-križevačko u prvih pet mjeseci ove godine vidljivo je, u odnosu na isti vremenski period prošle godine, povećanje ukupnog broja prometnih nesreća, a posebice povećanje broja prometnih nesreća s poginulim osobama.
U rečenom razdoblju ove godine na području Policijske uprave zabilježene su 232 prometne nesreće (2015.g. - 219 PN), od čega pet nesreća s poginulim osobama (2015.g. – 3 PN), 90 nesreća s ozlijeđenim osobama (2015.g.-92 PN) i 137 nesreća s materijalnom štetom (2015.g. – 124 PN). U ovim nesrećama sudjelovala su 542 sudionika (2015.g. – 492), od kojih je pet sudionika smrtno stradalo (2015.g. – 3), 32 sudionika teže su ozlijeđena (2015.g. – 30), dok je 108 sudionika lakše ozlijeđeno (2015.g. – 102).
Ovakav negativan trend nastavljen je i u mjesecu lipnju, kada su zabilježene 2 prometne nesreće s poginulim osobama, u kojima su smrtno stradale dvije osobe.
Tijekom prvih pet mjeseci ove godine, od 48 prometnih nesreća u kojima je nepropisna i neprilagođena brzina bila okolnost, zabilježena je jedna prometna nesreća s poginulom osobom i 23 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. U usporedbi s nesrećama zabilježenimu istom razdoblju 2015. g., ukupni broj ovih nesreća smanjen je za 18 posto (2015. – 59). U ovim nesrećama ukupno je stradala 41 osoba, od kojih je jedna osoba smrtno stradala, 23 osobe su teže, a 24 osobe lakše su ozlijeđene. Uspoređujući broj stradalih osoba s prošlom godinom, broj smrtno stradalih osoba na istoj je razini (2015. – 1), dok je smanjen broj teže ozlijeđenih osoba za 20 posto (2015. – 15), a povećan broj lakše ozlijeđenih osoba za 7 posto (2015. – 26).
Zbog oduzimanja prednosti prolaska zabilježeno je 50 prometnih nesreća, od čega jedna prometna nesreća s poginulom osobom i 22 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama. U usporedbi s nesrećama zabilježenimu istom razdoblju 2015. g., ukupni broj ovih nesreća povećan je za 19 posto (2015. – 42). U rečenim nesrećama stradalo je 40 osoba, od kojih je jedna osoba smrtno stradala, šest osoba je teže, a 33 osobe lakše su ozlijeđene. Uspoređujući broj stradalih osoba s prošlom godinom, broj smrtno stradalih osoba je povećan za 100 posto (2015. – 0), a broj teže ozlijeđenih osoba za 200 posto (2015. – 2), te broj lakše ozlijeđenih osoba za 43 posto (2015. – 23).
Osim rečenih okolnosti, pogoršanje stanja sigurnosti zabilježeno je uslijed nepropisnog pretjecanja, uslijed kojeg je zabilježeno devet prometnih nesreća (2015. – 7 PN), od čega jedna prometna nesreća s poginulom osobom (2015. – 0 PN) i četiri prometne nesreće s ozlijeđenim osobama (2015. – 4 PN). U rečenim nesrećama smrtno je stradala jedna osoba, a pet ih je zadobilo lake tjelesne ozljede, dok je u istom periodu prošle godine jedna osoba zadobila lake, a 2 osobe teške tjelesne ozljede.
Nadalje, uslijed vožnje na nedovoljnoj udaljenosti zabilježeno je 25 prometnih nesreća (2015. – 11 PN), od čega jedna prometna nesreća s poginulom osobom (2015. – 0 PN) i 15 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama (2015. – 3 PN). Broj nastradalih osoba u ovim nesrećama znatno je povećan u odnosu na 2015.g., te je u ovim nesrećama jedna osoba smrtno stradala (2015. – 0), pet osoba zadobilo je teške (2015. – 2), a 17 osoba zadobilo je lake tjelesne ozljede (2015.g. – 1).
Negativnom trendu stanja sigurnosti doprinijeli su i vozači koji su pod utjecajem alkohola sudjelovali u prometnim nesrećama, te je njih 69 (2015. – 60 PN) u prvih pet mjeseci ove godine skrivilo prometne nesreće (30 posto ukupnog broja prometnih nesreća), od čega 29 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U ovim nesrećama stradale su 43 osobe, od čega je 9 osoba teže (2015. – 9), a 34 osobe lakše su ozlijeđene (2015. – 24).
Mladi vozačiizazvali su 52 prometne nesreće (2015.g. – 32 PN), od čega dvije prometne nesreće s poginulim osobama i 19 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama. U rečenim nesrećama stradalo je 40 osoba, od čega su dvije osobe smrtno stradale, devet osoba je teže, a 26 osoba je lakše ozlijeđeno. U nesrećama je stradalo 17 mladih vozača, od čega je jedan mladi vozač smrtno stradao (2015.g. – 0), dva su zadobila teške (2015.g. – 2), a njih 14 lake tjelesne ozljede.
Pješaci su sudjelovali u13 prometnih nesreća (2015.g. – 11 PN), od čega u jednoj prometnoj nesreći s poginulom osobom (2015. – 0) i 9 nesreća s ozlijeđenim osobama (2015. – 10 PN). Smrtno je stradao jedan pješak (2015.g. – 0), pet pješaka zadobilo je teške (2015.g. – 4), a pet je zadobilo lake tjelesne ozljede (2015.g, - 6).
Vozači bicikala sudjelovali su u 17 prometnih nesreća (2015.g. – 12 PN), od čega u dvije nesreće s poginulim osobama (2015.g. – 0 PN) i 10 nesreća s ozlijeđenim osobama (2015.g. – 11 PN). U ovim nesrećama stradalo je 12 vozača bicikla, od čega su dva vozača smrtno stradala (2015.g. – 0 PN), tri vozača teško su ozlijeđena (2015.g. – 1), dok je sedam vozača bicikala lakše ozlijeđeno (2015.g. – 9).
Oprezno u prometu
Obzirom na negativan trend događanja prometnih nesreća i stradavanja sudionika u istima, ovim putem apeliramo na sve sudionike u prometu na dosljedno poštivanje prometnih propisa i prometnih znakova.
Posebno apeliramona sve sudionike u prometu, a posebice mlade vozače, da ne upravljaju vozilima nakon konzumacije alkoholnih pića, obzirom da konzumacija alkoholnih pića negativno utječe na vozačke sposobnosti, dok upravljanje vozilima pod utjecajem alkohola uvelike povećava mogućnost događanja prometnih nesreća i stradavanja osoba u istima.
Prilikom vožnje u slijedu nužno je povećati razmak između vozila, te vozilo držati na dovoljnoj udaljenosti od desnog ruba kolnika, kako bi se izbjeglo zahvaćanje bankine i slijetanje vozila s kolnika. U zavoju vozilom ne prelazite na suprotni kolnički trak obzirom da je postoji velika vjerojatnost od događanja prometne nesreće.
Prilikom pretjecanja i obilaska ostalih sudionika u prometu ne „ulijetati u škare“, ne pretjecati vozila ispred prijevoja ili nepreglednih zavoja, a prije svakog ulaska u zavoj nužno je smanjiti brzinu kretanja vozila. Ne preporučamo nagla kočenja i nagle promjene smjera kretanja, kako ne bi došlo do slijetanja vozila s kolnika.
Podsjećamo vozače motornih vozila da su se dužni pješačkom prijelazu približavati sa sigurnosnom brzinom tako da ne ugrožavaju pješake, odnosno da mogu svoje vozilo zaustaviti poradi propuštanja pješaka koji su već stupili na pješački prijelaz, a u slučaju djece, starih, iznemoglih osoba, slijepih ili drugih osoba s invaliditetom vozači su iste dužan propustiti i kad tek stupaju na pješački prijelaz.
Pješake molimo da za svoje kretanje koriste površine namijenjene pješacima odnosno nogostupe, da za prelazak preko kolnika koriste obilježene pješačke prijelaze, dok se prije prelaska ceste uvjere da istu mogu sa sigurnošću prijeći. Isto tako, skrećemo im pozornost da u vrijeme smanjenje vidljivosti i noću, poradi ranije uočljivosti od strane vozača i veće osobne sigurnosti, koriste reflektirajući prsluk ili drugu reflektirajuću materiju. Roditelji, upozorite djecu da je igranje na kolniku zabranjeno i opasno.
Vozače mopeda i motocikala podsjećamo na obavezno korištenje zaštitne kacige, te preporučamo korištenje zaštitnih odjela, jer vozači mopeda i motocikala osim ove nemaju nikakvu drugu zaštitnu opremu.
Vozače bicikala podsjećamo da se trebaju kretati izgrađenim biciklističkim stazama i trakama, da se prije prelaska kolnika trebaju uvjeriti da ga mogu sa sigurnošću prijeći. Vozači bicikala i pješaci tijekom noći trebaju biti označeni reflektirajućom biciklističkom odjećom odnosno reflektirajućim prslukom.
Vozači i svi ostali sudionici u prometu, budite koncentrirani na vožnju i kretanje u prometu na cestama, jer vam brza reakcija može spasiti život. Ukoliko slušate glazbu ista neka ne bude preglasna jer nećete čuti zvuk sirene policije ili hitne pomoći. Ne telefonirajte tijekom vožnje i ne šaljite poruke mobitelom, radije vozilo zaustavite na pogodnom mjestu i obavite razgovor ili pošaljite poruku.
U uvjetima smanjene vidljivosti (noć, kiša) budite dodatno oprezni, po potrebi smanjite brzinu, te imajte na umu da zbog loše procjene može doći do gubitka kontrole nad vozilom.