Na Policijskoj akademiji u Zagrebu danas 1. travnja održan je trening sigurne vožnje u suradnji s BMW moto klubom Zagreb. Na treningu je sudjelovalo oko 60 vozača motocikala, a cilj je usvajanje potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu te njihovo što manje stradavanje. Svladavanja programa sigurne vožnje i vožnje spretnosti provodili su instruktori vožnje Policijske akademije.
Naime, dolaskom proljeća i povoljnijih vremenskih prilika, započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, odnosno povećava se broj vozača mopeda i motocikala u prometu.
Tijekom 2016. godine dogodile su se 2.352 prometne nesreće u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda, što je u odnosu na 2015. godinu (2.572 nesreća), smanjenje za 220 nesreća ili 8,6 posto.
U edukativnom predavanju o motociklistima kao sudionicima u prometu koje je održao policijski službenik iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Darko Grac je istaknuo:
„Zastupljenost vozača i putnika na mopedu i motociklu u ukupnom broju smrtno stradalih osoba je velika, a najteže prometne nesreće ovih kategorija sudionika u prometu događaju se zbog grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije“.
U 2016. godini u prometnim nesrećama poginulo je 307 osoba, a od toga 48 osoba su bili vozači ili putnici mopeda ili motocikala. U 2015. godini poginule su 72 osobe kao vozači ili putnici na mopedima ili motociklima, što je smanjenje za 33,3 posto ili 24 osobe manje.
Na predavanju je istaknuto kako je ova kategorija sudionika u prometu jedna je od najnediscipliniranijih, jer voze prije stjecanja prava, bez zaštitne kacige, voze neispravna i tehnički nepregledana i neosigurana vozila. Isto tako, jedan od mogućih uzroka povećanog stradavanja vozača i putnika na mopedima i motociklima su i povoljni vremenski uvjeti, odnosno mogućnost sve dužeg razdoblja korištenja ovih prijevoznih sredstava, kao i njihova sve veća dostupnost i popularnost.
U 2016. godini ozlijeđeno je 1.865 (657 teže i 1.208 lakše) sudionika u prometu, odnosno 182 ili 8,9 posto manje u odnosu na 2015. godinu kada je ozlijeđeno 2.047 osoba (675 teže i 1.372 lakše).
Tijekom 2016. godine vozači mopeda i motocikala sudjelovali su u 9 posto svih nesreća, međutim u ukupnom broju stradalih osoba njihov udjel je 12,8 posto, od čega kod poginulih osoba 18,3 posto, a ozlijeđenih 13,6 posto. U 2015. godini sudjelovali su u 9 posto svih nesreća, a u ukupnom broju stradalih osoba njihov udjel je iznosio 13,8 posto, od čega kod poginulih osoba 20,7 posto, a ozlijeđenih 13,6 posto.
Uzevši u obzir ukupni broj od 32.757 prometne nesreće u kojima je tijekom 2016. u Republici Hrvatskoj, u prosjeku na svaku 106,7 prometnu nesreću smrtno stradao jedan sudionik, u odnosu na 2.352 prometne nesreće ove kategorije sudionika u kojima je jedan sudionik smrtno stradao u prosjeku na svakih 49 prometnih nesreća. Iz toga proizlazi da je učestalost smrtnog stradavanja vozača ove kategorije vozila više nego dvostruko veća u odnosu na sudionike ostalih prometnih nesreća.
Istovremeno vozači motocikla i mopeda prouzročili su 1.238 ili 52,6 posto od 2.352 prometne nesreće u kojima su sudjelovali tijekom 2016. godine.
Tijekom 2016. godine 9,3 posto od ukupno nastradalih vozača i putnika na motociklima i mopedima nije koristio zaštitnu kacigu, od čega 20,8 posto kod poginulih, 10,9 posto kod teško ozlijeđenih i 7,9 posto kod lakše ozlijeđenih.
U 2016. godini u kontroli i nadzoru prometa policijski službenici na području Republike Hrvatske utvrdili su 5.825 prekršaja nenošenja zaštitne kacige.
Policijski službenik Darko Grac je istaknuo kako postoji još puno prostora za poboljšanje sigurnosti ove skupine u prometu.
„Apeliramo na mopediste i motocikliste da se kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i vozilima koja su registrirana. Vrlo je važno da u vožnji obavezno koriste zaštitnu kacigu“.
Predsjednik BMW moto kluba Zagreb Igor Klarić također je napomenuo važnost korištenja kacige, ali i druge opreme koja ublažava posljedice prometnih nesreća poput motociklističkih rukavica, jakne, hlača, čizmi i drugo.
„Suradnja moto kluba i policije traje već šest godina i u tom razdoblju imamo jako dobre rezultate, odnosno nije bilo većih prometnih incidenata naših članova“, zaključio je Igor Klarić.
Darko Grac je apelirao i na roditelje da, prije kupnje mopeda i motocikla, poduzmu sve potrebne predradnje. To se odnosi na polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge zaštitne opreme, kako bi njihova djeca bila što zaštićenija i osposobljenija za sigurno sudjelovanje u prometu.
Drugim sudionicima u prometu policijski službenik savjetuje da ne preuzimaju prednost na raskrižju, oprezno otvaraju vrata u zaustavljenoj koloni vozila te kod prestrojavanja da dobro provjere 'mrtvi kut'.
Djelatnici Hitne pomoći održali predavanje o pružanju prve pomoći. Goran Stokić iz Zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba objasnio što učiniti kod prometne nesreće te kako komunicirati s ozlijeđenim. Pokazao je kako i u kojim slučajevima sigurno skinuti kacigu s glave ozlijeđenog.
Kako bi se i ostale sudionike u prometu senzibiliziralo na prisutnost motociklista u prometu, motociklisti su u povorci odvezli do glavnog zagrebačkog Trga bana Josipa Jelačića.