Tijekom prijepodnevnih sati 19. listopada nepoznata ženska osoba, koja se predstavila kao djelatnica banke, došla je u obiteljsku kuću 89-godišnjakinje u Tvrđavici. Pod izgovorom da će joj zamijeniti nevažeće novčanice, ženska osoba preuzela je od 89-godišnjakinje više tisuća kuna. Tragamo za nepoznatim počiniteljem.
U posljednje dvije – tri godine pojavio se novi oblik prijevare, najčešće usmjeren prema građanima starije životne dobi.Prevaranti koriste životnu dob, samostalno stanovanje te neupućenost i nepažnju osoba da dođu do njihovih ušteđevina i novca.
Najčešće počinitelj telefonski kontaktira oštećene (uglavnom osobe starije životne dobi), neupućene osobe, predstavljajući se kao službenik banke ili neke druge novčarske institucije. Počinitelj izjavi da novac koji su podigli u banci nije ispravan i slično (da su novčanice zastarjele) te navodi da bi novac trebali vratiti. Nedugo nakon toga oštećene ponovo poziva osoba koja se predstavlja kao policijski inspektor ponavljajući im navode „bankara“ te prijeti da će snositi posljedice jer posjeduju neispravan novac. Kako bi to izbjegli, novac moraju predati osobi koju će on poslati da ga preuzme, a nakon što obave zamjenu, vratit će im isti novčani iznos u novim novčanicama. Ubrzo nakon toga drugi počinitelj dolazi na adresu stanovanja oštećene osobe, navodeći da ga je poslao inspektor/bankovni službenik i da je došao po pošiljku. Nakon što im oštećeni preda novac napušta adresu stanovanja oštećenih.
Čest je i slučaj da počinitelji, lažno se predstavljajući, dovode žrtve u zabludu te im nude pomoć i medicinske usluge (mjerenje krvnog tlaka, masaža, prodaja medicinskih pomagala i slično) ili se predstavljaju kao policijski službenici u civilu, poštari, službenici osiguravajućih društava, djelatnici elektre, plinare i slično. Počinitelji su osobe autoritativnog nastupa, pričljive, kreativne i naizgled empatične, a posebno uporne i uvjerljive u nagovaranju sugovornika. Vrlo često prevaranti simuliraju bolest, malaksalost ili nesvjesticu, kako bi izazvali sažaljenje. Oštećeni, u najboljoj vjeri, pristaju na suradnju i razgovor, puštaju nepoznate osobe u kuću te postaju žrtve prijevara.
Žrtve prijevare ne rijetko tek kasnije, najčešće nakon nekoliko sati ili čak dana, primijete da se radilo o prevari.
U cilju sprečavanja sličnih prijevara, policija apelira na sve građane: