Nastupanjem povoljnih vremenskih prilika započela je sezona obavljanja poljodjelskih radova, a time i učestalije sudjelovanje u prometu vozača traktora, te poljoprivrednih i radnih strojeva.
Foto: ilustracija
Nastupanjem povoljnih vremenskih prilika započela je sezona obavljanja poljodjelskih radova, a time i učestalije sudjelovanje u prometu vozača traktora, te poljoprivrednih i radnih strojeva.
Najčešći uzroci stradavanja u tim slučajevima jesu: neiskustvo vozača, veliki nagibi na poljoprivrednim površinama i utjecaj alkohola zbog kojega dolazi do precjenjivanja vlastitih vozačkih sposobnosti, a nisu rijetki niti slučajevi nepropisnog prijevoza tereta. Putnici na tim vozilima najčešće stradavaju zbog pada na tlo uslijed nepravilnog prijevoza na vanjskim dijelovima karoserije traktora, priključaka i priključnih vozila koja nisu namijenjena prijevozu putnika (npr. na spojnoj poluzi na stražnjoj hidraulici traktora, na stepenicama traktora, blatobranima traktora, na raznim traktorskim priključcima, stranicama priključnih vozila i sl.).
Stoga ovim putem posebno apeliramo na vozače traktora i radnih strojeva da:
-
uvijek vode računa o tehničkoj ispravnosti i valjanosti registracije traktora i priključnih vozila, naročito upravljačkog i kočionog mehanizma te signalizacije. U tu svrhu, preporučuje se samostalno pristupiti u stanicu za tehnički pregled i zatražiti obavljanje besplatnog tehničkog pregleda (mogućnost vrijedi samo za registrirane traktore kojima ne ističe valjanost prometne dozvole),
-
prilikom obavljanja poljodjelskih radova ne skidaju s traktora kabinu ili zaštitni okvir;
-
vode računa o konfiguraciji terena kojim se kreću (nagibi, nizbrdice i dr.) kako bi izbjegli prevrtanje traktora;
-
ne voze pod utjecajem alkohola i drugih psihoaktivnih tvari (droga i lijekovi koji umanjuju vozačke sposobnosti);
-
vode računa o atmosferskim prilikama (vrućina, sparina, kiša i dr.) i utjecaju istih, a posebice vozači starije životne dobi, te da ne započinju vožnju kada se loše osjećaju ili kada su umorni;
-
na traktorima koji su prvi puta registrirani u Republici Hrvatskoj nakon 1. siječnja 1983. godine mora biti ugrađena sigurnosna kabina ili okvir koji vozača štiti od ozljeda u slučaju prevrtanja traktora;
-
traktorom ima pravo upravljati samo vozač kojemu je izdana vozačka dozvola A1, A2, A, B, C1, C, D1, D i H kategorije.
-
na traktoru se smije prevoziti onoliko osoba koliko ima ugrađenih sjedala, odnosno koliko je upisano u prometnoj dozvoli;
-
na traktorskim priključcima zabranjeno je prevoziti osobe, osim na priključnim vozilima - prikolicama gdje je dopušteno prevoziti najviše pet osoba, s time da ne stoje i da ne sjede na stranicama prikolice;
-
za vrijeme kretanja traktora nije dozvoljeno uskakati, iskakati, otvarati vrata i naginjati se izvan vozila;
-
prilikom prijevoza tereta isti mora biti tako raspoređen i pričvršćen da ne ugrožava sigurnost sudionika u prometu i ne nanosi štetu cesti i objektima na cesti, da ne umanjuje stabilnost traktora i ne otežava upravljanje traktorom, da ne smanjuje preglednost vozaču traktora i da se ne rasipa po cesti, te da ne zaklanja svjetlosne i svjetlosno-signalne uređaje na vozilu, registarske pločice i druge oznake na vozilu;
-
ukoliko ipak dođe do rasipanja tereta po cesti ili nanošenja blata sa pneumatika, vozač traktora je dužan isto ukloniti sa ceste.
U narednom razdoblju prometna policija će posebnu pozornost usmjeriti na nadzor prometovanja vozača traktora, te poljoprivrednih i radnih strojeva.
Stoga apeliramo na sve sudionike u prometu na cesti, a osobito vozače traktora, da poštuju prometne propise.