Foto: PU sisačko-moslavačka
U utorak, 15. svibnja, održana je konferencija za medije, na kojoj su voditelj Službe policije Marijan Brnad i voditelj Odjela za sigurnost cestovnog prometa Ivica Solomun govorili o stanju u prometu i prometnoj problematici na području naše Policijske uprave.
Istaknuto je da je u prva četiri mjeseca 2018. godine u odnosu na isto razdoblje 2017. godine zabilježeno smanjenje ukupnog broja prometnih nesreća za 6,5%, međutim broj prometnih nesreća s poginulim osobama povećan je za 400% (2017. - 1 PN, a 2018. - 5 PN), kao i broj smrtno stradalih osoba također za 400% (2017. - 1, a 2018. - 5 poginulih). U povećanju je i broj teško ozlijeđenih osoba za 9,1% (2017. - 22, a 2018. - 24 teško ozlijeđena). Prometne nesreće s poginulim osobama evidentirane su na području Kutine (3) te Siska i Hrvatske Kostajnice (po 1).
I u proteklom djelu mjeseca svibnja ove godine, unatoč već upućenim apelima, navedeni nepovoljni trend stanja sigurnosti u cestovnom prometu je nastavljen, tako da je u evidentiranim prometnim nesrećama jedna osoba smrtno stradala, a osam je zadobilo teške tjelesne ozljede. Prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom dogodila se na području Sunje.
Prema strukturi počinitelja prometnih nesreća s poginulim osobama, u dosadašnjem djelu 2018. godine, oko 25% nesreća su skrivili mladi vozači (osobe do 24. godine), odnosno počinitelji prometnih nesreća s najtežim posljedicama su većinom osobe mlađe životne dobi, dok su najčešći uzroci teških nesreća nepropisna i neprilagođena brzina u kombinaciji s nepropisnim kretanjem kolnikom te nepoštivanjem prednosti prolaska.
Iako je u dosadašnjem djelu ove godine na cjelokupnom području PU sisačko-moslavačke naglasak bio stavljen na postupanje prema počiniteljima prekršaja prekoračenja dozvoljene brzine kretanja vozila i vožnje pod utjecajem alkohola, zabrinjava podatak da je broj alkoholiziranih sudionika u prometnim nesrećama približno jednak u odnosu na isto razdoblje prošle godine te da je kod 30-tak % alkoholiziranih sudionika u prometnim nesrećama koncentracija alkohola bila veća od 1,5 promila - među kojima je veći broj alkoholiziranih vozača s koncentracijom većom od 2 promila.
S obzirom na naprijed navedeno, trenutno stanje sigurnosti cestovnog prometa nije na razini ciljeva zacrtanih Nacionalnim programom sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske, odnosno smanjenja broja smrtno stradalih osoba.
S ciljem zaustavljanja ovog nepovoljnog stanja, apeliramo na sve sudionike u prometu, a naročito na vozače, da brzinu kretanja vozila prilagode trenutnim uvjetima na prometnicama, uz obvezu poštivanja zakonskih propisa, pri tom vodeći računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.
- brzinu kretanja vozila prilagode stanju i uvjetima na cesti te da naročito budu oprezni kod pojave jutarnjih magli i prve kiše nakon dužeg suhog razdoblja, kada cesta postaje skliska i produžuje se zaustavni put,
- poštuju ograničenja brzine kretanja (zakonska ili ona postavljenim prometnim znakom, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
- ne konzumiraju alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
- prilikom vožnje u kolonama drže dovoljan razmak između vozila,
- koriste sigurnosni pojas na svim sjedalima u vozilu,
- koriste zaštitnu kacigu,
- pobrinu se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
- ne ulaze u rizična pretjecanja bez obzira na žurbu,
- ne koriste mobitel tijekom vožnje, a ako ga već moraju koristiti da to čine pomoću naprave koja omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruke,
- pješačkim prijelazima se približavaju smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
- ukoliko se pješice kreću kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodaju uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti neka budu označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, odnosno koriste odjeću svjetlijih boja,
- bicikliste da budu propisno označeni, preporučamo da budu što vidljiviji, odnosno označeni reflektirajućom materijom (reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom), uz obavezno takvo opremanje prilikom vožnje van naselja noću, kao i danju u slučaju smanjenje vidljivosti,
- mopediste i motocikliste da voze s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima tijekom cijele godine, koriste propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu, ali i drugu motociklističku opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme, rukavice), kreću se dopuštenim brzinama, tijekom vožnje u skupini jedan iza drugoga, ne precjenjuju vlastite mogućnosti, odnosno ne podcjenjuju opasnosti u prometu.
Ova Policijska uprava će u nadolazećem razdoblju dodatno pojačano poduzimati represivne aktivnosti usmjerene na činjenje prekršaja koji su najčešći uzročnici prometnih nesreća, naročito onih s najtežim posljedicama. Ovakve aktivnosti prioritetno će biti usmjerene na sprječavanje i sankcioniranje tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“: