Riječ je o vozilu koje ima karakteristike sportskog BMW-a, motor obujma 3 000 kubičnih centimetra 251 konjske snage maksimalne brzine od 250 km/h. Opremljen je kamerom koja snima i bilježi brzinu kretanja vozila ispred te pritom sve zapise i podatke sprema na tvrdi disk
Foto: PU zagrebačka
Pojavi li se na stražnjem staklu odnosno „displayju“ na prvi pogled klasične limuzine naredba “Stop policija” - znajte da vozite “debelo” iznad dozvoljene brzine. Nađete li se k tome iza novog BMW-a serije 3 - vozite se iza jednog od četiriju najnovijih vozila iz skupine za nadzor brzine kretanja prometne policije PUZ-a.
No, ne radi se baš o klasičnoj limuzini. Riječ je o vozilu koji ima karakteristike sportskog BMW-a, motor obujma 3 000 kubičnih centimetra 251 konjske snage maksimalne brzine od 250 km/h. Opremljen je kamerom koja snima i bilježi brzinu kretanja vozila ispred te pritom sve zapise i podatke sprema na tvrdi disk.
-Nakon uočavanja, odnosno, približavanja vozilu koje se prebrzo kreće, na otprilike 300 do 500 metara, počinje snimanje i mjerenje brzine. Nakon toga sustižemo vozilo, zaobilazimo ga, a na stražnjem dijelu pale se bljeskalice "Stop policija - slijedi me". Na prvom sigurnom ugibalištu zaustavljamo prekršitelja, a vozaču pokazujemo izmjerenu brzinu i snimku vožnje - opisao je Stjepan Fabek, vođa ophodnje u skupini za nadzor brzine kretanja II. postaje prometne policije Zagreb.
Intenzivna gradnja autocesta i brzih cesta u Hrvatskoj unatrag desetak godina, osim što je promet učinila sigurnijim, potakla je i njene korisnike da pritisnu papučicu gasa više od dozvoljenog - pogotovo one koji posjeduju sportske automobile. Hrvatska ima ponajbolje presretače u Europi što se kvalitete vozila i opreme tiče - potvrdili su to i kolege policajci iz mnogih europskih zemalja.
- Prva pojava presretača u PUZ-u datira još od 2000. godine, no tada je bio samo jedan audi A4 s tehnikom za mjerenje, ali bez signalizacije. Vozila smo zaustavljali palicom "Stop" - kroz prozor. Tek su 2004. došli opremljeni presretači kakve imamo danas u PUZ-u, a sada ih imamo desetak. Kamera je smještena s unutarnje strane, kod retrovizora na vjetrobranskom staklu. Kad presrećete vozilo pri vožnji preko 240km/h u takvoj brzini adrenalin je uistinu na visokoj razini. Potrebna je koncentracija jer i najmanja pogreška može biti kobna. Preko dana smo uglavnom na autoputu na području Zagrebačke županije, a tek u noćnim satima kontroliramo po gradu, što je i logično zbog gustoće prometa tijekom dana - objašnjava Fabek.
Iznimka su neke europske zemlje koje se susreću s problemom ilegalnog "street racinga", pa stoga i ne začuđuje što njihove prometne policije posjeduju po nekoliko automobila izuzetne snage. Talijanska državna policija, Polizia di Stato, primjerice za ekstremne slučajeve koristi lamborgini gallardo snage 560 konja i maksimalne brzine preko 320 km/h, dok njemačko federalno ministarstvo i austrijska policija koriste porsche 911. Novi BMW zasigurno će pridonijeti sigurnosti vožnje na cestama. Tko zna: ukoliko vozite pod utjecajem alkohola, prebrzo ili koristite mobitel za vrijeme vožnje možda presretnu baš vas!
Broj prometnih nesreća na području Policijske uprave zagrebačke od 2001. do listopada 2009. godine.
Stranica