Sukladno članku 5. ranije navedenog Zakona, odnosno izmjenama iz ožujka 2016. godine, propisana je iznimna mogućnost prema kojoj Oružane snage mogu pružiti potporu u zaštiti državne granice te u tom slučaju postupaju po uputama policije.
U ovom trenutku ne postoje niti sigurnosni, a niti humanitarni razlozi zbog kojih bi Ministarstvo unutarnjih poslova cijenilo potrebu za takvim angažmanom Oružanih snaga, budući da se hrvatska policija pokazala profesionalnom, spremnom i doraslom obavljati poslove nadzora i zaštite vanjske granice Europske unije.
Dapače, hrvatska granična policija te drugi rodovi policije koji pojačano rade po problematici suzbijanja nezakonitih migracija dobivaju javne pohvale za kvalitetu posla koji obavljaju, a potvrdu o ispunjenju tehničkih uvjeta Republike Hrvatske za pristup Schengenskom prostoru smatramo i svojim uspjehom.
Današnji primjer i činjenica da se predsjednički kandidat na svom putu susreo s policijskim službenicima samo je dokaz prisutnosti i neselektivnog obavljanja nadzora, kako na granici, tako i u dubini teritorija.
Ministarstvo unutarnjih poslova o problematici nezakonitih migracija ne šuti. Dapače, upravo suprotno, često u domaćoj javnosti, ali i na diplomatskom planu ukazuje na kompleksnost ovog globalnog fenomena, s kojim nošenje iziskuje velik operativni i diplomatski napor kako bi se na međunarodnoj razini izbjeglo ponavljanje krize iz 2015. odnosno 2016. godine, time i izbjeglo moguće aktiviranje scenarija za slučaj pokretanja velikih migrantskih valova. Sve sa ciljem da se, prvenstveno i prioritetno, našim građanima osigura povoljno stanje sigurnosti koje i danas uživaju.