Ministarstvo unutarnjih poslova integriralo je validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav, a u Hrvatskoj će se COVID potvrde moći preuzeti putem portala e –Građani te u ispostavama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje
FOTO: HRT/screenshot
Danas, 28. svibnja, u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici održana je
59. sjednica Vlade Republike Hrvatske. Potpredsjednik Vlade i ministar Božinović podsjetio je, kako je od zadnje sjednice Vlade, Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je
pet odluka, četiri na nacionalnoj razini i jednu na prijedlog županijskog Stožera civilne zaštite Istarske županije.
„S obzirom na povoljniju epidemiološku situaciju i povećani broj građana cijepljenih protiv COVID-19, Stožer civilne zaštite donio je nove mjere na nacionalnoj razini kojima su propisana postupna popuštanja, odnosno ublažene su epidemiološke mjere koje su do sada bile na snazi. Mjere, s kojima je javnost već upoznata, stupaju na snagu danas te se primjenjuju u trajanju do 15. lipnja 2021. godine“, napomenuo je ministar Božinović.
Na prijedlog Stožera civilne zaštite Istarske županije donesena je
Odluka kojom se obustavlja održavanje radionica, dječjih igraonica i pružanje zabavnih i rekreacijskih usluga
u zatvorenom prostoru, dok je pučkim otvorenim učilištima i autoškolama dopušteno održavanje predavanja uživo, sukladno modelu A.
Nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne COVID potvrde
Hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalne COVID potvrde spreman je za produkciju 1. lipnja 2021. godine.
„Uspješno smo proveli formalnu proceduru integracije s EU pristupnikom. U tijeku su intenzivna bilateralna testiranja s državama članicama. Trenutno su validirane COVID potvrde: Italije, Poljske, Austrije, Belgije, Islanda, Švedske, Danske, Estonije, Grčke, Španjolske, Litve, Rumunjske i Cipra“, objasnio je ministar Božinović te dodao kako je Ministarstvo unutarnjih poslova integriralo validaciju EU digitalnih COVID potvrda u Nacionalni granični informacijski sustav.
U Hrvatskoj će se COVID potvrde moći preuzeti putem portala
e-Građani, ali i u ispostavama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Provođenje nadzora i opremanje zdravstvenih ustanova
Inspektori Ravnateljstva civilne zaštite, policije i Državnog inspektorata ukupno su proveli više od 20 tisuća nadzora prilikom čega je, zbog kršenja mjera odluka Stožera, izdano osam obavijesti o počinjenju prekršaja, tri usmena rješenja, prekršajni nalog te je podneseno 15 optužnih prijedloga. Zbog nenošenja zaštitnih maski za lice izdano je 12 pisanih upozorenja i 51 prekršajni nalog.
Temeljem zaprimljenih dojava, kao i kroz redovan rad policijskih službenika, utvrđeno je 201 kršenje mjere samoizolacije od strane građana i za isto će biti podneseno 200 prekršajnih naloga te optužni prijedlog.
„Iz Logističkog centra Ravnateljstva civilne zaštite izdano je 702.795 artikla zaštitne opreme, odnosno 24 tone za medicinske ustanove i ustanove socijalne skrbi. U Logističkom centru te regionalnim skladištima trenutno se nalazi oko 15 milijuna različitih artikala, odnosno 200 tona zaštitne opreme za koronavirus“, zaključio je ministar Božinović.
Projekt Uspostava sustava za izdavanje i praćenje digitalnih zelenih potvrda je financiran sredstvima Europske unije
Sadržaj ove objave ne odražava nužno službena stajališta Europske unije. Za ovdje navedene informacije i mišljenja odgovoran je isključivo autor.
Pisane vijesti