PREDLOŽENE IZMJENE I DOPUNE ZAKONA O SPREČAVANJU NEREDA NA ŠPORTSKIM NATJECANJIMA

Unatoč velikom broju prekršajno prijavljenih osoba (više od 1581 od primjene Zakona), te preventivno zadržanih osoba (više od 2255 od primjene Zakona) još uvijek je u značajnoj mjeri prisutan problem nasilja i nereda na športskim natjecanjima.

Osnovni razlog tome su izrečene kazne, koje su bliže sada propisanom donjem minimumu (500 kuna), mali broj izrečenih zaštitnih mjera zabrane prisustvovanja športskim natjecanjima (36), nemogućnost ograničenja odlaska na natjecanja u inozemstvo evidentiranim počiniteljima, a poseban problem predstavlja provedba izrečene zaštitne mjere, s obzirom da važeći Zakon ne obvezuje osobu kojoj je izrečena zaštitna mjera na javljanje policiji uoči ili za vrijeme športskog natjecanja.

Predloženim izmjenama i dopunama Zakona propisano je da se športskim natjecanjem smatra i natjecanje u sustavu europskih i svjetskih športskih organizacija, sva natjecanja za koja postoji procjena mogućnosti izbijanja nereda i nasilja te natjecanje u inozemstvu u kojem sudjeluje reprezentacija ili športski klub iz Republike Hrvatske, čime se omogućava izricanje zaštitne mjere zabrane prisustvovanja športskim natjecanjima i u inozemstvu, te sankcioniranje protupravnih ponašanja i prilikom putovanja naših navijača u inozemstvo.

Propisani donji minimum kazne sa 500 kuna povećan je na 1000 kuna, za teže oblike protupravnog ponašanja donji minimum je predložen na 2000kuna ili najmanje 10 dana zatvora, a za povratnike predložena je kazna od najmanje 5000 kuna ili kazna zatvora do 60 dana. Predviđena je obveza javljanja najkasnije dva sata prije početka određenog športskog natjecanja u nadležnu policijsku postaju prema mjestu prebivališta za osobu kojoj je izrečena zaštitna odnosno sigurnosna ili mjera opreza za vrijeme dok ona traje.

Preciznije je određen prostor športskog objekta, na način da se ulazak i kretanje osoba na tom prostoru uvjetuje posjedovanjem ulaznice ili posebne dozvole koju izdaje organizator.

Osim nedozvoljenog ulaska u natjecateljski prostor, propisan je i nedozvoljeni ulazak u prostor namijenjen sucima i drugim osobama koje sudjeluju u športskom natjecanju.

Propisana je obveza postupanja organizatora po zahtjevu policije glede poduzimanja mjera sigurnosti u postupku pripreme, organiziranja i održavanja športskog natjecanja, povećanje broja redara te sankcije ako se ne postupi po zahtjevu.

Propisana je i ovlast policiji na zabranu održavanja športskog natjecanja, ako organizator nije poduzeo potrebne mjere, a uslijed toga prijeti opasnost za sigurnost natjecatelja, kao i ovlast organizatoru ili ugovornom distributeru da može odbiti prodati ulaznicu za natjecanje osobi kojoj je izrečena zaštitna ili mjera opreza.

Ako je športsko natjecanje ocijenjeno s visokom opasnošću od izbijanja nereda i nasilja, organizator športskog natjecanja dužan je voditi evidenciju prodanih ili dodijeljenih ulaznica na način da bilježi identitet osoba kojima su ulaznice prodane ili dodijeljene.

Osobi koja se ranije protupravno ponašala za vrijeme dolaska, održavanja ili odlaska s nekog športskog natjecanja ili je iznosila, odnosno izražavala rasističke ili druge nesnošljive stavove, organizator športskog natjecanja može za određeno vrijeme zabraniti ulazak u športski objekt, odnosno prisustvovanje određenom športskom natjecanju.

Također se ustrojava i vodi cjelovita zbirka podataka prijestupnika i događaja na športskim natjecanjima.

Ministar nadležan za unutarnje poslove daje prethodnu suglasnost na propis kojim se utvrđuju posebni uvjeti koje mora ispunjavati športski objekt.

Unatoč velikom broju prekršajno prijavljenih osoba (više od 1581 od primjene Zakona), te preventivno zadržanih osoba (više od 2255 od primjene Zakona) još uvijek je u značajnoj mjeri prisutan problem nasilja i nereda na športskim natjecanjima.

Osnovni razlog tome su izrečene kazne, koje su bliže sada propisanom donjem minimumu (500 kuna), mali broj izrečenih zaštitnih mjera zabrane prisustvovanja športskim natjecanjima (36), nemogućnost ograničenja odlaska na natjecanja u inozemstvo evidentiranim počiniteljima, a poseban problem predstavlja provedba izrečene zaštitne mjere, s obzirom da važeći Zakon ne obvezuje osobu kojoj je izrečena zaštitna mjera na javljanje policiji uoči ili za vrijeme športskog natjecanja.

Predloženim izmjenama i dopunama Zakona propisano je da se športskim natjecanjem smatra i natjecanje u sustavu europskih i svjetskih športskih organizacija, sva natjecanja za koja postoji procjena mogućnosti izbijanja nereda i nasilja te natjecanje u inozemstvu u kojem sudjeluje reprezentacija ili športski klub iz Republike Hrvatske, čime se omogućava izricanje zaštitne mjere zabrane prisustvovanja športskim natjecanjima i u inozemstvu, te sankcioniranje protupravnih ponašanja i prilikom putovanja naših navijača u inozemstvo.

Propisani donji minimum kazne sa 500 kuna povećan je na 1000 kuna, za teže oblike protupravnog ponašanja donji minimum je predložen na 2000kuna ili najmanje 10 dana zatvora, a za povratnike predložena je kazna od najmanje 5000 kuna ili kazna zatvora do 60 dana. Predviđena je obveza javljanja najkasnije dva sata prije početka određenog športskog natjecanja u nadležnu policijsku postaju prema mjestu prebivališta za osobu kojoj je izrečena zaštitna odnosno sigurnosna ili mjera opreza za vrijeme dok ona traje.

Preciznije je određen prostor športskog objekta, na način da se ulazak i kretanje osoba na tom prostoru uvjetuje posjedovanjem ulaznice ili posebne dozvole koju izdaje organizator.

Osim nedozvoljenog ulaska u natjecateljski prostor, propisan je i nedozvoljeni ulazak u prostor namijenjen sucima i drugim osobama koje sudjeluju u športskom natjecanju.

Propisana je obveza postupanja organizatora po zahtjevu policije glede poduzimanja mjera sigurnosti u postupku pripreme, organiziranja i održavanja športskog natjecanja, povećanje broja redara te sankcije ako se ne postupi po zahtjevu.

Propisana je i ovlast policiji na zabranu održavanja športskog natjecanja, ako organizator nije poduzeo potrebne mjere, a uslijed toga prijeti opasnost za sigurnost natjecatelja, kao i ovlast organizatoru ili ugovornom distributeru da može odbiti prodati ulaznicu za natjecanje osobi kojoj je izrečena zaštitna ili mjera opreza.

Ako je športsko natjecanje ocijenjeno s visokom opasnošću od izbijanja nereda i nasilja, organizator športskog natjecanja dužan je voditi evidenciju prodanih ili dodijeljenih ulaznica na način da bilježi identitet osoba kojima su ulaznice prodane ili dodijeljene.

Osobi koja se ranije protupravno ponašala za vrijeme dolaska, održavanja ili odlaska s nekog športskog natjecanja ili je iznosila, odnosno izražavala rasističke ili druge nesnošljive stavove, organizator športskog natjecanja može za određeno vrijeme zabraniti ulazak u športski objekt, odnosno prisustvovanje određenom športskom natjecanju.

Također se ustrojava i vodi cjelovita zbirka podataka prijestupnika i događaja na športskim natjecanjima.

Ministar nadležan za unutarnje poslove daje prethodnu suglasnost na propis kojim se utvrđuju posebni uvjeti koje mora ispunjavati športski objekt.

Stranica