Tijekom vikenda, tj. 21./22. (petak/subota) i 22./23. (subota/nedjelja) siječnja ove godine, u noćnim i ranim jutarnjim satima na području PU zagrebačke provedene su akcije nadzora alkoholiziranosti sudionika u prometu, dopuštenih brzina kretanja vozila i zlouporabe opojnih droga.
Utvrđeno je ukupno 1.049 prometnih prekršaja od kojih izdvajamo:
21. i 22. siječnja 2011. god. od 22 do 24 sata, na prilaznim pravcima ugostiteljskim objektimana ŠRC Jarun, policijski službenici Odjela za sigurnost cestovnog prometai Odjela prevencije PUZ-a te 2 policijska službenika II. postaje prometne policije proveli su preventivnu akciju: '' Vozim- nepijem''.
Kako bismo smanjili broj i posljedice prometnih nesreća vezanih za brzinu i alkohol, nadzor brzine kretanja vozila te vožnje s nedopuštenom koncentracijom alkohola će nam i ubuduće biti prioritet.
Poginula su 34 pješaka, odnosno 13 pješaka ili 61,9 posto više u odnosu na 2009. Ozlijeđeno je 516 pješaka, što je 86 ili 14,29 posto manje u odnosu na 2009.
U kolovozu nije bilo poginulih pješaka, a najviše ih je poginulo u veljači i to sedam. Poginulih pješaka starijih od 60 godina bilo je 19, što je 55,9 posto od ukupnog broja poginulih pješaka. Od 34 poginula pješaka za nesreću su bila odgovorna dvanaestorica ili skoro jedna trećina.
Najmlađi poginuli pješak bio je muškarac u dobi od 22 godine. Poginuo je u Zagrebu na prilaznom kolniku skladišta Konzuma kod Zagrebačke av., gdje je na njega vožnjom unazad naletio teretni automobil.
Najstariji poginuli pješak imao je 99 godina. Poginuo je na Bijeničkoj cesti u Zagrebu na način da je pri neopreznom prelasku kolnika na njega naletio osobni automobil.
Na pješačkom prijelazu poginulo je 9 pješaka, što je 26,5 posto od ukupno 34 poginula pješaka.
Najčešći uzroci prometnih nesreća u kojima sudjeluju pješaci su:
- pješaci ne koriste pješačke prijelaze - 4 poginula,
- neprilagođena brzina kretanja vozila - 11 poginulih.
Jasno je da će nam nadzor kretanja pješaka, kao i nadzor poštuju li vozači prednost pješaka, biti jedan od prioriteta.
Pozivamo pješake da kolnik prelaze isključivo po obilježenom pješačkom prijelazu, a vozače da poštuju važeće propise te osobito da brzinu kretanja prilagode uvjetima u prometu na cesti!