Ministar Božinović na sjednici Vlade: Hrvatski nacionalni sustav za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda već je pokazao svoju funkcionalnost i interoperabilnost

Od 1. srpnja 2021. godine EU digitalna COVID potvrda bit će dostupna u svim državama članicama Europske unije, a Hrvatski nacionalni sustav već je pokazao svoju funkcionalnost jer je do sada uspješno validirano oko 10 tisuća EU COVID potvrda izdanih građanima Poljske, Češke, Grčke, Danske, Bugarske, Latvije i Hrvatske čime je potvrđena puna interoperabilnost među državama članicama

FOTO: HRT/screenshot

Danas, 10. lipnja 2021. godine, održana je 62. sjednica Vlade Republike Hrvatske. Potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova dr. sc. Davor Božinović izvijestio je o aktivnostima Stožera civilne zaštite i sustavu izdavanja EU digitalnih COVID potvrda.

„S obzirom da se približavamo isteku aktualnih mjera, Stožer intenzivno zasjeda i priprema odluku o modalitetu produženja tih mjera do 1. srpnja. Podsjećam da je to datum kad se očekuje i stupanje na snagu Uredbe o digitalnoj potvrdi na razini cijele Europske unije. S tim u vezi, Europski parlament, jučer je na plenarnoj sjednici prihvatio Uredbu o digitalnoj potvrdi te su zastupnici, između ostalog, postigli dogovor prema kojem članice ne bi mogle nametati dodatna ograničenja putovanja za nositelje tih potvrdi“, objasnio je ministar Božinović te dodao:

„Hrvatski nacionalni sustav pokazao je svoju punu funkcionalnost i interoperabilnost. Više od 110 tisuća građana preuzelo je svoju potvrdu u samo devet dana. Provjera se provodi na graničnim prijelazima bez poteškoća i zastoja. Do sada je uspješno validirano oko 10 tisuća EU COVID potvrda izdanih građanima Poljske, Češke, Grčke, Danske, Bugarske, Latvije i, naravno, Hrvatske čime je potvrđena puna interoperabilnost među državama članicama.  Želio bih naglasiti činjenicu da je Svjetska zdravstvena organizacija pozvala Republiku Hrvatsku da prezentira razvoj, implementaciju i rezultate Hrvatskog nacionalnog sustava za izdavanje EU digitalnih COVID potvrda.“

Provođenje nadzora i zaštitna oprema

Inspektori Ravnateljstva civilne zaštite, policije i Državnog inspektorata ukupno su proveli 20.285 nadzora prilikom čega su, zbog kršenja mjera odluka Stožera civilne zaštite, izdana dva prekršajna naloga, devet obavijesti o počinjenju prekršaja, četiri usmena rješenja te je podneseno devet optužnih prijedloga i naplaćeno je osam novčanih kazni na mjestu izvršenja prekršaja. 

Zbog nenošenja zaštitnih maski za lice izdano je 16 pisanih upozorenja, pet prekršajnih naloga te je naplaćena je i novčana kazna.

Temeljem zaprimljenih dojava, kao i kroz redovan rad  policijskih službenika, utvrđeno je 176 kršenja mjere samoizolacije od strane građana i za isto će biti podneseno 173 prekršajnih naloga i tri optužna prijedloga.

„U Logističkom centru Ravnateljstva civilne zaštite te regionalnim skladištima trenutno se nalazi oko 13,2 milijuna različitih artikala, odnosno 153 tone zaštitne opreme za koronavirus. Zaštitna oprema se kontinuirano nabavlja te je stanje s količinom opreme zadovoljavajuće“, zaključio je ministar Božinović.

Projekt Uspostava sustava za izdavanje i praćenje digitalnih zelenih potvrda je financiran sredstvima Europske unije

Sadržaj ove objave ne odražava nužno službena stajališta Europske unije. Za ovdje navedene informacije i mišljenja odgovoran je isključivo autor.



Pisane vijesti