- Objavljeno: 01.02.2007.
Nadležna tijela održala sastanak o stanju sigurnosti prometa na autocesti Rijeka – Zagreb
Naime, analizom stanja sigurnosti cestovnog prometa na dionici autoceste Rijeka – Zagreb od 2004. do 2006. godine, zamijećen je znatan porast kako broja tako i posljedica prometnih nesreća.
S obzirom na znatni porast broja i posljedica prometnih nesreća na dionici autoceste Rijeka – Zagreb, te potrebe za hitnim reagiranjem, koristeći sve ljudske i tehničke kapacitete u brzom prevladavanju trenutnog stanja sigurnosti na autocesti, predstavnici Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka, Ministarstva unutarnjih poslova i predstavnici Autoceste Rijeka – Zagreb, održali su sastanak kako bi dogovorili konkretne mjere za smanjenje broja i posljedica prometnih nesreća na navedenoj dionici autoceste.Naime, analizom stanja sigurnosti cestovnog prometa na dionici autoceste Rijeka – Zagreb od 2004. do 2006. godine, zamijećen je znatan porast kako broja tako i posljedica prometnih nesreća. Tako se u navedenom razdoblju dogodilo 2035 prometnih nesreća, od čega 30 prometnih nesreća s poginulim osobama, 359 s ozlijeđenim osobama i 1646 prometnih nesreća u kojima je nastala samo materijalna šteta. U tim nesrećama ukupno je nastradala 631 osoba, odnosno 42 su osobe poginule, 134 ih je teško, a 497 lakše ozlijeđeno.
Najviše prometnih nesreća s najtežim posljedicama dogodilo se u prošloj, 2006., godini, kada je bilo 13 prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima su život izgubile 23 osobe. U istom su se razdoblju dogodile 132 prometne nesreće s ozlijeđenim osobama u kojima je ozlijeđeno 235 osoba. Posljednja prometna nesreća s najtežim posljedicama dogodila se 19. siječnja ove godine u tunelu „Javorova kosa“, u kojoj su poginula tri člana jedne obitelji, dok je četvrti član zadobio teške tjelesne ozlijede.
Također, analiza nesreća ukazuje na prevelike brzine, pretjecanje preko pune linije, velik postotak sudjelovanja kamiona u prometnim nesrećama, a na stanje sigurnosti cestovnog prometa na dionici autoceste dodatno utječe i to što se na pojedinim dijelovima dionice odvijaju radovi na izgradnji punog profila autoceste, no, kako je na sastanku naglašeno – svi će radovi biti završeni do 2008. godine.
Na sastanku je dogovoreno da će predstavnici prometne policije i Autoceste Rijeka – Zagreb precizirati detalje i sve opasne dijelove dionice autoceste, te na njima hitno postaviti mjerače brzine i table za kontrolu brzine. Razmotrit će se i mogućnost isključivanja iz prometa sporih teretnih vozila na kritičnim dijelovima dionice, zaključeno je na kraju sastanka.