Započela Europolova kampanja"Ne budi mula"

Slika topvijesti/2017/studeni/mula-tx.jpg

Hrvatska policija i ove godine, treću godinu zaredom, sudjeluje u provođenju kampanje „Ne budi mula“, koja se u organizaciji i koordinaciji Europola provodi u svim državama članicama. Kampanja se odnosi na osvještavanje i informiranje javnosti o pojavnim oblicima kaznenog djela Pranje novca u kojima osobe (tzv. financijske mule) za određeni iznos naknade na svoje račune primaju protuzakonito stečeni novac.

Hrvatska policija i ove godine, treću godinu zaredom, sudjeluje u provođenju kampanje „Ne budi mula“, koja se u organizaciji i koordinaciji Europola provodi u svim državama članicama. Kampanja se odnosi na osvještavanje i informiranje javnosti o pojavnim oblicima kaznenog djela Pranje novca u kojima osobe (tzv. financijske mule) za određeni iznos naknade na svoje račune primaju protuzakonito stečeni novac. Novac je najčešće stečen kao posljedica kaznenog djela Računalna prijevara, a nakon što je uplaćen na njihov račun financijske ga mule prosljeđuju dalje na račune pod nadzorom organiziranih kriminalnih organizacija. Navedena kaznena djela, s određenim modifikacijama svake godine, česta su pojava i u Hrvatskoj.

Pored operativnog djelovanja policije kojim se kriminalističkim istraživanjima želi suzbiti ovakav način nezakonitog prijenosa novca, putem medijske kampanje želi se utjecati na građane koji možda i ne znaju da bi ovakvim svojim postupcima počinili kazneno djelo. Tijekom kampanje koja će trajati od 27. studenog do 1. prosinca 2017. javnost će putem promotivnih materijala (letci i video materijali), koji će se distribuirati putem medija, objavom na internetskim stranicama MUP-a i poslovnih banaka te putem društvenih mreža, biti upoznati sa pojmom „financijska mula“, njegovim značenjem te načinom na koji se novac nezakonito prenosi. U okviru kampanje, 29.11.2017. biti će održana i konferencija za medije u Ravnateljstvu policije na kojoj će biti predstavljene aktivnosti policije provedene u operativnom tjednu koji je prethodio kampanji. Partner Ministarstvu unutarnjih poslova u ovoj kampanji je Hrvatska udruga banaka koja je sudjelovala u kampanji i ranijih godina.

Letci izrađeni u sklopu kampanje: letak 1letak 2letak 3letak 4letak 5.

Video materijali: Što znači biti financijska mula?Što je to mula?Posljedice mogu biti teške, Ne daj se navućiPranje novca.



Pisane vijesti