- Objavljeno: 22.03.2012.
EuroRAP: Mapa rizika za 3.400 kilometara naših cesta
U Hrvatskom autoklubu (HAK-u) jučer su predstavljeni rezultati EuroRAP programa provedenog od 2007. do 2009., kojim su se ocjenjivale sigurnost i opasnosti na prometnicama. Na predstavljaju je bio i voditelj radne skupine za provedbu Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa Vladimir Faber.
Visokim rizikom ocijenjen je 1.441 kilometar državnih cesta, a srednje visokim 383 kilometra. Na autocestama visokog i srednje visokog rizika nema, a srednje niskim rizikom ocijenjeno je 325 kilometara te niskim 635 kilometara autocesta.
Rezultati su to istraživanja provedenog u sklopu EuroRAP programa ocjenjivanja sigurnosti prometnica. Najavljeno je i da će ove godine posebnim vozilom početi snimanje i ocjenjivanje sigurnosti državnih cesta D3 i D8, a do 2020. najavljeno je snimanje i ocjenjivanje ukupno 3411 kilometara hrvatskih cesta i autocesta.
- Na obrađenim prometnicama posebno se ističu državne ceste D1, D3 i D8, koje u velikom postotku ne odgovaraju standardima cestovne sigurnosti te zahtijevaju ozbiljnu sanaciju - rekao je voditelj EuroRAP projekta Hrvoje Pečnik.
EuroRAP je međunarodna neprofitna udruga registrirana u Belgiji, a u njoj je 40-ak nacionalnih klubova zemalja članica, udruge vozača i razne neporofitne organizacije.
- To je "sestrinski program" poznatijeg EuroNCAP programa, nezavisnog test-programa koji od jedne do pet zvjezdica ocjenjuje stupanj sigurnosti i zaštitu vozača i pješaka na novim vozilima, poznatijega kao "crash test - rekao je Pečnik.
Istaknuvši da je riječ o inovativnom pristupu rješavanja pitanja sigurnosti, rekao je kako se on provodi "kroz opažanje potencijalno opasnih dionica cesta, utvrđivanje sigurnosnih nedostataka i kontrolu promjene stanja tehničkih i sigurnosnih značajki cesta".
U sklopu predstavljanja projekta, na kojem su bili i predstavnici koncesionara autocesta, Fakulteta prometnih znanosti te prometni stručnjaci, predstavljeno je i posebno vozilo koje će snimati stanje na hrvatskim cestama i autocestama.
EuroRap je sastavni dio Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, koji je i financirao ovo istraživanje.