- Objavljeno: 11.12.2013.
MUP otvara javnu raspravu o novim registarskim pločicama
Foto: MUP
Obveze hrvatskih državljana koji žive u inozemstvu prema Zakonu o prebivalištu, javna rasprava o novim registarskim pločicama i registracijskim područjima te novi mobilni ured upravnih poslova, samo su neke od tema predstavljene danas na konferenciji za medije u Ministarstvu unutarnjih poslova.
Tko treba prijaviti prebivalište?
Naime, prema Zakonu o prebivalištu, 29. prosinca 2013. ističe rok za određene skupine državljana RH koji žive u inozemstvu.
Tako do 29. prosinca 2013. osobno moraju ponovo prijaviti prebivalište u policijskoj upravi ili postaji na čijem području imaju ranije prijavljeno prebivalište oni građani kojima je na dan 29. prosinca 2012. osobna iskaznica istekla dulje od 15 dana ili ju nikada nisu ishodili. Isto vrijedi i za građane koji imaju prebivalište prijavljeno na adresama koje nisu evidentirane u registru prostornih jedinica (nepostojeće adrese).
Isto moraju učiniti i građani koji su obuhvaćeni programom obnove ili stambenog zbrinjavanja i imaju prijavljeno prebivalište u Hrvatskoj, a nalaze se u inozemstvu i nekretnina im još nije obnovljena, vraćena ili nisu na drugi način stambeno zbrinuti u RH.
Građani koji su 29. prosinca 2012. bili u inozemstvu duže od godinu dana radi obrazovanja, obavljanja poslova koji nisu trajnog karaktera, dugotrajnog liječenja i drugih razloga, moraju o tome obavijestiti policijsku upravu ili postaju na čijem području imaju prijavljeno prebivalište ili diplomatsku misiju - konzularni ured RH na čijem području borave u inozemstvu.
Pomoćnica ministra unutarnjih poslova Ines Krajčak je rekla kako građani koji žele prijaviti boravak u inozemstvu, prvi put ga prijavljuju na pet godina, a nakon toga boravak se produžuje svake tri godine.
Javna rasprava o registarskim pločicama i registracijskim područjima
Ines Krajčak je najavila otvaranje javne rasprave o novim registarskim pločicama i registracijskim područjima, koja traje 30 dana, odnosno od 11. prosinca 2013. do 11. siječnja 2014.
- Izradili smo četiri moguća rješenja za registarske pločice koja nisu konačna i pozivam sve da nam šalju svoje prijedloge i primjedbe – rekla je pomoćnica Krajčak i najavila kako se očekuje uvođenje novih registracijski tablica polovicom iduće godine.
Uvođenje registarskih pločica s logom Europske unije ne znači da će svi vozači morati mijenjati pločice, već će za to postojati određen rok.
Prijedlozi za registarske pločice i registracijska područja
1. Zadržavanje sadašnjih registracijskih područja (njih 34) i mijenjanje izgleda registarskih pločica
2. Uvođenje novih registracijskih područja i mijenjanje izgleda registracijskih pločica
3a. Uvođenje novih registracijskih područja - oznaka i teritorijalna pokrivenost registracijskog područja vezana je uz područje (naziv) županije i mijenjanje izgleda registarskih pločica
3b. Oznaka za županiju na registarskoj pločici može biti brojčana šifra –(npr. 1- Zagrebačka županija, 21- Grad Zagreb)
4. Uvođenje novih registracijskih područja – oznaka nije vezana uz naziv grada ili županije kao do sada
Više o javnoj raspravi o registarskim pločicama i registracijskim područjima pročitajte ovdje.
Nova oprema i modernizacija šalterskih mjesta
Pomoćnica Krajčak je podsjetila kako je ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju uvedeno niz novih isprava poput osobne iskaznice, vozačke dozvole, biometrijske pogranične propusnice, biometrijske dozvola boravka, EU plava karte i drugo. Stoga je Ministarstvo unutarnjih poslova moderniziralo rad na šalterima, a u opremanje radnih mjesta, licence i ostalo utrošeno je 11,5 milijuna kuna. Krajčak je napomenula kako se radi o doniranim sredstvima te da se do kraja godine očekuje ulaganje još oko 3 milijuna kuna.
Izmjene Prekršajnog zakona
Pomoćnica ministra Ines Krajčak naglasila je i izmjene Prekršajnog zakona koje stupaju na snagu prvim danom 2014. godine, a odnose se na uskratu izdavanja vozačke, registracije i produženja registracije vozila.
- Osuđeniku koji u roku utvrđenom odlukom o prekršaju ne uplati pravomoćno izrečenu novčanu kaznu, uskratit će se izdavanje ili produljenje vozačke dozvole i registracija ili produženje registracije – najavila je pomoćnica.
Šalter za invalide i mobilni ured za upravne poslove
Na konferenciji je predstavljen i novi šalter za osobe s invaliditetom u Policijskoj upravi zagrebačkoj koji radi svaki radni dan od 7 do 19 sati i na kojem je moguće obaviti poslove prijavništva, osobne iskaznice i putovnice.
Također, nakon konferencije predstavljeno je i Kombi vozilo s 2 radna mjesta sa svom opremom za rad na terenu. Vozilo obilazi slabo naseljena mjesta, otoke, mjesta gdje dolazi do preopterećenja kapaciteta za šaltersko poslovanje te slabo pokretne i invalidne osobe kojima je potrebna usluga šalterskog poslovanja.
Osobna iskaznica u brojkama
|
Vozačka dozvola u brojkama
|