Predstavljena kampanja RAZMISLI – Kad piješ, ne vozi

Slika topvijesti/2012/studeni/alkohol/alkohol06.jpg

Foto: MUP

U Ravnateljstvu policije danas je predstavljena zajednička kampanja Zagrebačke pivovare i Ministarstva unutarnjih poslova odgovornog konzumiranja alkohola RAZMISLI – Kad piješ, ne vozi.

Ovogodišnji projekt osim što je okupio brojne stručnjake, najavljuje pojačane kontrole vozača s ciljem educiranja i poticanja javnosti na odgovorno ponašanje u prometu od 9. studenog do 31. prosinca 2012. godine.

Premijerno je prikazan televizijski spot redatelja Dalibora Matanića o odgovornoj konzumaciji alkohola koji će se za vrijeme trajanja kampanje prikazivati na nacionalnim i lokalnim televizijama. Pušten je i radijski spot koji će se također emitirati na nacionalnim i lokalnim radijskim postajama.  

Josip Mataija iz Službe za sigurnost cestovnog prometa rekao je da u prvih deset mjeseci 2012. godine, vozači pod utjecajem alkohola su izazvali 4.170 prometnih nesreća, od čega 85 prometnih nesreća s poginulim osobama, 1.834 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama  i 2.251 prometnu nesreću s materijalnom štetom.

- U ovim nesrećama smrtno su stradale 93 osobe, 616 je zadobilo teške, a 2.017 lake tjelesne ozljede - rekao je Mataija.

Voditeljica Korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare Tina Puhalo Grladinović rekla je kako je njezina tvrtka svjesna svoje odgovornosti u društvu u kojem djeluje.

- Podižemo svijest da je neprimjereno piti i nakon toga voziti - zaključila je Puhalo Grladinović.  

U sklopu kampanje pokrenuto je i istraživanje tržišta o navikama konzumacije alkohola među aktivnim vozačima kako bi se doznalo kako se javnost ponaša prilikom vožnje i konzumacije alkohola.

U jedanaest gradova u Hrvatskoj, pri provođenju pojačanih kontrola vozača s policijskim patrolama, biti će dvočlane ekipe Zagrebačke pivovare. Tako će u Zagrebu, Karlovcu, Rijeci, Zadru, Šibeniku, Našicama, Osijeku, Požegi, Splitu, Koprivnici i Varaždinu zajedno s redovnim MUP-ovim cestovnim kontrolama zaposlenici Zagrebačke pivovare i promotori po prvi puta educirati vozače prigodnim brošurama kako bi dodatno upozorili na neprihvatljivost konzumacije alkohola za vrijeme vožnje čak i u malim količinama.

Od 09. do 11. studenog 2012. godine, povodom narodnog običaja krštenja mošta („Martinja“) i očekivano povećanog broja sudionika u cestovnom prometu koji su konzumirali alkoholna pića, a u cilju sprječavanja prometnih nesreća i njihovih posljedica, Ministarstvo unutarnjih poslova usmjerit će svoje aktivnosti na sprečavanje i sankcioniranje vožnje pod utjecajem alkohola.

Policija će nadzirati vozače na lokacijama koje se statistički, ali i iskustveno iskazuju kao ugrožene u smislu činjenja prometnih prekršaja i događanja prometnih nesreća zbog vožnje pod utjecajem alkohola, uspostavom većeg broja kontrolnih punktova, koji će se u vrijeme provođenja akcija češće mijenjati.

U ove ciljane aktivnosti bit će uključen odgovarajući broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa (uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za droge, uređaji za nadzor brzine).

Osim snimanja TV spota i partnerstva s MUP-om u prosincu će se službeno predstaviti rezultati istraživanja o navikama pijenja alkohola među aktivnim vozačima.

Savjeti vozačima koji su konzumirali alkohol:

  • ostavite automobil parkiran na propisan način i pješačite – koristiti će vam, a nećete nikoga dovesti u životnu opasnost,
  • koristite javni prijevoz,
  • koristite usluge taxi prijevoza, jer će to biti daleko sigurnije, a i jeftinije,
  • ako ste u društvu, unaprijed se dogovorite tko će ostati trijezan i voziti natrag,
  • zamolite nekoga trijeznog da vas odveze,
  • ne sjedajte za upravljač najmanje 24 sata nakon ispijanja veće količine alkoholnih pića,
  • ne zaboravite da za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog nije opravdan,
  • vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu,
  • u noćima povećanog rizika (vikend) vozite sporije i opreznije, bez obzira jeste li popili ili niste.


Pisane vijesti