Prijave nepravilnosti

Slika /A1_WEB_ILUSTRACIJE/Natjecaji i testiranja/gl_tajnistvo_ilustracija.jpeg

Tko je prijavitelj nepravilnosti?


Prijavitelj nepravilnosti je fizička osoba koja prijavljuje ili javno razotkriva nepravilnosti o kojima je saznala u svom radnom okruženju.
 
Radno okruženje su profesionalne aktivnosti u javnom ili privatnom sektoru u okviru kojih, neovisno o prirodi tih aktivnosti, osobe stječu informacije o nepravilnostima i u okviru kojih bi te osobe mogle doživjeti osvetu ako prijave takve nepravilnosti, uključivši situaciju kada je aktivnost u međuvremenu prestala ili neposredno treba ili je trebala započeti.

Tko je povjerljiva osoba?

Povjerljiva osoba je zaposlenik Ministarstva imenovan radi zaprimanja prijava nepravilnosti, komunikacije s prijaviteljem i vođenja postupka zaštite u vezi s prijavom nepravilnosti

Postupak prijave nepravilnosti

Prijavitelj nepravilnosti prijavu propisanog sadržaja može podnijeti pisanim ili usmenim putem.
 
Pisana prijava se podnosi bilo kojim putem koji omogućava pisani zapis, uključujući elektroničkom poštom na adresu navedenu na mrežnim stranicama Ministarstva.
 
Usmeno prijavljivanje je moguće telefonom ili drugim sustavom glasovnih poruka te, na zahtjev prijavitelja, fizičkim sastankom u razumnom roku.
 
Radi lakšeg postupanja prijavitelja nepravilnosti na mrežnim stranicama Ministarstva dostupan je obrazac za prijavljivanje.

Obveze povjerljive osobe

  • zaprimiti prijavu nepravilnosti i potvrditi primitak prijave u roku od sedam dana od dana primitka
  • bez odgode poduzeti radnje iz svoje nadležnosti potrebne za zaštitu prijavitelja nepravilnosti
  • poduzeti radnje radi ispitivanja nepravilnosti i dostaviti prijavitelju povratnu informaciju o prijavi u pravilu u roku od 30 dana, ali ne duljem od 90 dana od dana potvrde o primitku prijave ili ako potvrda nije poslana prijavitelju, nakon proteka sedam dana od dana podnošenja prijave
  • bez odgode prijavu o nepravilnosti proslijediti tijelima ovlaštenim na postupanje prema sadržaju prijave, ako nepravilnost nije riješena s poslodavcem
  • bez odgode pisanim putem obavijestiti prijavitelja nepravilnosti o ishodu ispitivanja prijave
  • pisanim putem izvijestiti nadležno tijelo za vanjsko prijavljivanje nepravilnosti o zaprimljenim prijavama i ishodu postupanja u roku od 30 dana od dana odlučivanja o prijavi
  • čuvati identitet prijavitelja nepravilnosti i podatke zaprimljene u prijavi od neovlaštenog otkrivanja odnosno objave drugim osobama, osim ako to nije suprotno posebnom zakonu
  • pružiti jasne i lako dostupne informacije o postupcima za podnošenje prijave nadležnom tijelu za vanjsko prijavljivanje i, prema potrebi, institucijama, tijelima, uredima ili agencijama Europske unije nadležnim za postupanje po sadržaju prijave nepravilnosti

Prava prijavitelja nepravilnosti

  • zaštita identiteta i povjerljivosti
  • sudska zaštita
  • naknada štete
  • primarna besplatna pravna pomoć u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć
  • emocionalna podrška i druga zaštita predviđena u postupcima propisanim Zakonom o zaštiti prijavitelja nepravilnosti

Zakoni i propisi

Pravilnik o načinu imenovanja povjerljive osobe i postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti u Ministarstvu unutarnjih poslova 
Zakon o zaštiti prijavitelja nepravilnosti