U pojačanom vikend nadzoru prometa zatečena 22 recidivista

Slika /A1_WEB_ILUSTRACIJE/PROMET/brzina.jpg

Proteklog vikenda, 23. – 25. travnja, tijekom pojačanog nadzora prometa, policija je širom Hrvatske utvrdila 4.947 prekršaja

Policija je i proteklog vikenda, 23. – 25. travnja, poduzimala pojačane aktivnosti usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja: alkoholiziranost vozača, vožnju nedopuštenim brzinama kretanja, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisnu uporabu mobitela i prekršajima motociklista, te je širom Hrvatske utvrđeno 4.947 prekršaja:
  • 290 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola, gdje je najveća koncentracija alkohola u količini od 2,87 g/kg izmjerena kod počinitelja na području PU koprivničko - križevačke.
  • 2.424 prekršaja prekoračenja dopuštene brzine kretanja, a najveća prekoračena brzina izmjerena je na području PU ličko - senjskoj, 223 km/h.
  • 603 prekršaja nekorištenja sigurnosnog pojasa,
  • 282 prekršaja nepropisnog korištenja mobitela tijekom upravljanja vozilom.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola utvrđen je na području PU zagrebačke, 50 takvih prekršaja. Rekorder po broju utvrđenih prekršaja prekomjerne brzine je PU splitsko-dalmatinska s 349 takvih prekršaja. Sigurnosni pojas najviše nisu koristili vozači također na području PU splitsko-dalmatinske, gdje je utvrđeno 100 prekršaja takve vrste. Najveći broj nepropisnog korištenja mobitela za vrijeme vožnje utvrđen je na području PU zagrebačke, njih 52.

Najveći broj prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola počinili su vozači stariji od 50 god. (65 prekršaja), kojima je najčešće izmjerena koncentracija alkohola od 1,01 do 1,5 g/kg, a najčešće izmjerena koncentracija tijekom ove akcije bila je od 0,51 do 1,00 g/kg.

U nadzoru prometa aktivnosti policije bile su posebice usmjerene prema počiniteljima najtežih prekršaja, prilikom čega su zatečena 22 ponavljača teških prekršaja u prometu, tzv. „recidivisti“, koji su počinili 24 teška prekršaja, od čega najviše: nedopuštena koncentracija alkohola – 18, upravljanje prije stjecanja prava – 2, upravljanje pod utjecajem droga - 1, upravljanje dok je vozaču izrečena mjera zabrane upravljanja vozilom – 1, odbijanje testiranja alkoholiziranosti – 1, odbijanje testiranja na droge - 1. Iz tog je razloga 6 vozača zadržano u posebnim prostorijama do 12 sati, a protiv 9 vozača proveden je žurni prekršajni postupak, prilikom čega je policija predložila određivanje maksimalnih kazni.

U istom razdoblju, na prometnicama Republike Hrvatske dogodilo se 70 prometnih nesreća s nastradalim osobama. U navedenim nesrećama nije bilo poginulih osoba, 24 osobe su zadobile teške tjelesne ozljede, a 8 osoba je lakše ozlijeđeno.

Prema statističkim pokazateljima, u prva tri mjeseca 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 45 osoba, što je 8 osoba ili 15,1% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine (53 poginule osobe).
S ciljem daljnjeg smanjenja stradavanja i podizanja razine sigurnosti, poduzimanje navedenih mjera u prometu se nastavlja.

Slijedom iznijetog, ponovno pozivamo sve sudionike u prometu da se pridržavaju prometnih propisa jer prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može dogoditi u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život. 

Savjeti sudionicima u prometu

  • vodite računa o tehničkoj ispravnosti vozila kojim upravljate, posebice, stanju i ispravnosti pneumatika,
  • brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti,
  • poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisana Zakonom ili postavljenim prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj signalizaciji),
  • ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje,
  • ne koristite mobitel tijekom vožnje,
  • koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu,
  • pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu,
  • bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja,
  • pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim oprezom,
  • prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila,
  • ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene vidljivosti koristite svjetliju odjeću. Zakonska obaveza je da ako se krećete kolnikom morate biti označeni nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
  • biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom.

 Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.


Pisane vijesti | Statistike | Promet i vozila