Za vožnju zimi - zimske gume!
U Republici Hrvatskoj obvezna je uporaba zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske. Nadalje, razlika između zimskog razdoblja i zimskih uvjeta je sljedeća: zimsko razdoblje je od 15.11. tekuće godine do 15.04. iduće godine, a zimski uvjeti na cesti su takvi uvjeti kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica. Također, za napomenuti je kako je zimska oprema na vozilima obavezna na zimskim dionicama javnih cesta u navedenom razdoblju bez obzira na zimske uvjete na cesti.
Pod zimskom opremom motornih vozila čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,50 tona, sukladno posebnom propisu, podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.
Pod zimskom opremom autobusa podrazumijevaju se lanci na pogonskim kotačima ili zimske gume (M+S) postavljene na pogonske kotače, a autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S) na pogonskim kotačima.
Zimske gume (nove) imaju uobičajenu dubinu profila od 8 mm te gotovo pet puta više odvodnih kanala i šara od ljetnih guma što im omogućuje učinkovitije izbacivanje i odvođenje vode postrance i iza gume. Zimska guma ima do četiri puta bolji kontakt (ovisno o kvaliteti zimske gume) sa snježnom podlogom od ljetne gume.
Zbog smjese od koje su izrađene te strukture zimske gume, one su osjetno mekše od ljetnih, a na temperaturi ispod 7°C ljetne gume gube elastičnost odnosno postaju prekrute i zbog toga ne zadovoljavaju potrebita svojstva prianjanja. Poseban kemijski sastav zimske gume čini elastičnima i na niskim temperaturama, a kombinacija s odgovarajućim dubljim profilom čini gumu zaista potpuno sigurnom za zimsku vožnju. Ljetna guma je najučinkovitija na temperaturi (asfalta) iznad 25 °C, dok se na niskim temperaturama „plastificira“ pa nema dobra svojstva.
Najveća prednost zimske gume je bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu.
Vozač motornog vozila prije uključivanja u promet dužan je očistiti zaleđena vjetrobranska stakla i snijeg na vozilu, nadalje za vrijeme zimskih uvjeta na cestama zabranjen je promet motornim vozilima koja nemaju propisanu zimsku opremu, kao i teretnim automobilima s priključnim vozilom, a za ne postupanje po navedenom predviđena je novčana kazna u iznosu od 700,00 kn.
Zimske dionice javnih cesta Županije osječko-baranjske su:
AUTOCESTE |
||
|
|
|
A5 |
Čvorište Osijek – Đakovo – čvorište Sredanci (A3) |
51,8 km |
|
|
|
DRŽAVNE I ŽUPANIJSKE CESTE |
||
Broj ceste |
Opis ceste |
Duljina (km) |
2 |
Osijek (D34)– Vukovar – G. P. Ilok (gr. R. Srbije) |
85,7 |
7 |
G. P. Duboševica (gr. R. Mađarske) – Beli Manastir – Osijek (D2) |
43,0 |
34 |
Donji Miholjac (D53) – Valpovo – čvorište Osijek (A5) |
41,2 |
53 |
G. P. Donji Miholjac (gr. R. Mađarske) – Našice – G. P. Slavonski Brod (gr. BiH) |
91,6 |
212 |
D7 – Kneževi Vinogradi – G. P. Batina (gr. R. Srbije) |
22,1 |
213 |
D2 – G. P. Erdut (gr. R. Srbije) |
26,7 |
519 |
Dalj (D213) – Borovo (D2) |
16,2 |
Ukupno kilometara državnih cesta: |
326,5 |
|
TRANZITNI PROMET IZ HRVATSKIH LUKA |
||
LUKA OSIJEK |
||
417 |
Riječno pristanište Osijek – čvorište Osijek – istok (D2) |
2,3 km |