Savjeti i upozorenja vozačima traktora i radnih strojeva
Očekujući pojačanu prisutnost traktora s priključnim vozilima te radnih strojeva svih kategorija na našim prometnicama, policijski službenici Policijske uprave sisačko-moslavačke će u nadolazećem razdoblju kada nastupa i sezona izvođenja poljoprivrednih radova, kroz preventivno, ali i represivno djelovanje u cestovnom prometu provoditi niz mjera i aktivnosti usmjerenih upravo na ovu skupinu sudionika u prometu.
Foto: Ilustracija
Očekujući pojačanu prisutnost traktora s priključnim vozilima te radnih strojeva svih kategorija na našim prometnicama, policijski službenici Policijske uprave sisačko-moslavačke će u nadolazećem razdoblju kada nastupa i sezona izvođenja poljoprivrednih radova, kroz preventivno, ali i represivno djelovanje u cestovnom prometu provoditi niz mjera i aktivnosti usmjerenih upravo na ovu skupinu sudionika u prometu.
Na području Policijske uprave sisačko-moslavačke registriran je 8601 traktor i 1958 priključnih vozila, što govori o velikom broju ove vrste vozila na našim prometnicama.
Prošle 2014. godine na prometnicama naše Policijske uprave je evidentirano 28 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači traktora. Jedna je nesreća bila s poginulom osobom, sedam s ozlijeđenim osobama i 20 prometnih nesreća s materijalnom štetom. U navedenim nesrećama je jedan vozač traktora smrtno stradao, četiri su teško ozlijeđena, koliko je bilo i lakše ozlijeđenih vozača traktora.
Prometne nesreće i stradavanja ove kategorije vozača u prometu najčešće su se događale zbog nepropisnog skretanja i nepoštivanja prednosti prolaska i to u osam nesreća. U prometnim nesrećama, na području Kutine i Sunje, prošle su godine evidentirana dva vozača traktora koja su bila pod utjecajem alkohola.
U usporedbi sa 2013. godinom broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači traktora je smanjen za četiri nesreće te je također smanjen i broj alkoholiziranih vozača traktora u prometnim nesrećama u odnosu na 2013. godinu kada su evidentirana četiri alkoholizirana traktorista. I tada su najčešće okolnosti koje su prethodile prometnim nesrećama bile nepropisno skretanje i nepoštivanje prednosti prolaska s ukupno devet nesreća.
SAVJETUJEMO:
- procijenite osobno iskustvo u upravljanju traktorom, ali što je još važnije i iskustvo u obavljanju poslova koje predviđate obaviti traktorom;
- budite svjesni potencijalnih opasnosti i predvidite kako ih izbjeći;
- da na traktoru bude ugrađena sigurnosna kabina ili okvir koji štiti vozača od ozljeda u slučaju prevrtanja;
- dobro upoznajte karakteristike traktora u smislu predviđenih vozila za vuču, ne koristite improvizirane prikolice te pravilno i sigurno priključite priključna vozila;
- upoznajte se s karakteristikama poljskih i šumskih putova te vodite računa o obliku i vrsti terena (uzbrdica i nizbrdica, nagibi uz rubove…)
- poučite ukućane, ali i osobe s kojima obavljate poslove, kako sigurno isključiti traktor i priključne uređaje.
UPOZORAVAMO da je veliki broj ovih nesreća uzrokovan ljudskim faktorom, odnosno nedovoljnim poznavanjem tehnologije i dinamike rada te olakim shvaćanjem opasnosti, jer i najmanjom nepažnjom prilikom upravljanja i rada traktorom, pa čak i prilikom prepravaka ili popravaka traktora i priključaka, može doći do nesagledivih posljedica.
Kaznene odredbe za najčešće prekršaje vozača traktora i radnih strojeva:
- novčanom kaznom od 5000 do 15.000 kuna ili kaznom zatvora do 60 dana kaznit će se osoba koja u prometu na cesti upravlja motornim vozilom prije stjecanja prava na upravljanje (bez vozačkog ispita);
- novčanom kaznom od 1000 kuna kaznit će se vozač koji ne zaustavi vozilo i ne ukloni blato s kotača prije dolaska na suvremeni kolnički zastor;
- novčanom kaznom u iznosu od 700 kuna kaznit će se za prekršaj vozač koji upravlja traktorom i radnim strojem koji nije registriran ili mu je isteklo važenje prometne dozvole;
- novčanom kaznom od 1000 kuna kaznit će se također vozač koji u prometu na cestama upravlja vozilom koje nema ispravne gume, propisane uređaje za upravljanje, uređaje za zaustavljanje ili uređaje za spajanje vučnog i priključnog vozila.
Napominjemo da je dužnost svih vozača traktora da prije uključivanja u promet očiste blato kako ga ne bi traktorom nanijeli na kolnik i time ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu.
Također naglašavamo da je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama određeno da vozači mogu upravljati vozilima one kategorije za koju su osposobljeni i koja im je upisana u vozačku dozvolu te je također propisano da vozila mogu sudjelovati u prometu na cestama samo ako su tehnički ispravna i registrirana.