Pješaci i vozači mopeda, motocikla i bicikla - OPREZ !

Photo PU_SiM/Vijesti/2011/Motorist.jpg

Dolaskom proljeća i povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnijeg odvijanja prometa na cestama na kojima se očekuje pojačan broj pješaka te vozača mopeda, motocikla i bicikla. Upravo te sudionike u prometu želimo podsjetiti da, iako statistički pokazatelji prometnih nesreća u kojima su sudjelovali i koje su prouzročili pješaci ili vozači motocikla, mopeda i bicikla u 2012. u odnosu na 2011. godinu, bilježe smanjenje ukupnog broja prometnih nesreća,i dalje će se nastojati taj broj još više smanjiti.

Foto: Ilustracija 

Dolaskom proljeća i povoljnijih vremenskih prilika započinje sezona intenzivnijeg odvijanja prometa na cestama na kojima se očekuje pojačan broj pješaka te vozača mopeda, motocikla i bicikla.  Upravo te sudionike u prometu želimo podsjetiti da, iako statistički pokazatelji prometnih nesreća u kojima su sudjelovali i koje su prouzročili pješaci ili vozači motocikla, mopeda i bicikla u 2012. u odnosu na 2011. godinu, bilježe smanjenje ukupnog broja prometnih nesreća,i dalje će se nastojati taj broj još više smanjiti. 

Tijekom 2012. godine, na području naše Županije došlo do smanjenja broja prometnih nesreća u kojima su sudjelovali pješaci te vozači mopeda, motocikla i bicikla, kao i  posljedica tih nesreća. U ukupnom broju prometnih nesreća oni su sudjelovali u svega 9,8 % svih prometnih nesreća.

Tako su prošle godine smrtno stradala 2 pješaka, što je za 1 prometnu nesreću ili 33,3 posto manje u odnosu na 2011. godinu. Pješaci su tijekom 2012. godine sudjelovali u ukupno 48 prometnih nesreća, što je za 20 prometne nesreće ili 29,4 posto manje.

Sudjelovanje pješaka u prometu i nadalje možemo okarakterizirati njihovim nediscipliniranim ponašanjem u prometu. Uz to, veliki utjecaj na sigurnost sudjelovanja pješaka u prometu na cestama ima i njihova nedovoljna uočljivost u prometu, posebice noću i u uvjetima smanjene vidljivosti, kada neznatan broj pješaka koristi osvjetljenje ili oznake od reflektirajućeg materijala. Bitan utjecaj na sigurnost pješaka u prometu ima i nedovoljna izgrađenost prometne infrastrukture namijenjena ovoj kategoriji sudionika u prometu, ali isto tako i nepoštivanje zakonom propisanih obaveza vozača u odnosu na pješake. 

Nadalje, u ukupno 61 prometnoj nesreći u kojima su tijekom 2012. godine na podruju naše Županije sudjelovali vozači mopeda i motocikla, vidljivo je da je u odnosu na 2011. godinu broj prometnih nesreća manji za 19 nesreća ili 23,8 posto. U tim prometnim nesrećama poginula je jedna osoba kao i u 2011 godini. Istovremeno, teže ili lakše ozlijeđeno je 16 sudionika, odnosno 16 ili 51,6 posto manje.

Što se tiče korištenja zaštitne kacige vozača i putnika na mopedima i motociklima, proizlazi da tijekom 2012. godine 9,1posto nastradalih vozača i putnika na motociklima i mopedima nije koristio zaštitnu kacigu,što je još znatno ispod cilja zacrtanog Nacionalnim programom sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske od 2011. do 2020. godine gdje se teži 98-postotnom korištenju zaštitnih kaciga.

Biciklisti, kao jedna od najranjivijih skupina sudionika u prometu na cestama, su tijekom 2012. godine sudjelovali u ukupno 70 prometnih nesreća, što je za 27 nesreća ili 27,8 % manje nego u 20011 godini. Tijekom 2012. godine, smrtno su stradala 3 vozača bicikla, a u 2011. godini 1.

Unatoč pozitivnom trendu kretanja stanja sigurnosti u prometu policijski službenici Policijske uprave sisačko-moslavačke će u nadolazećem razdoblju provoditi niz mjera i aktivnosti usmjerenih na zaštitu upravo te najugroženije skupine sudionika u prometu, a sve u cilju njihove zaštite i povećanja stanja sigurnosti.

Ostalim vozačima skrećemo pozornost na pojačanu prisutnost ovih kategorija sudionika u prometu, odnosno, pozivamo ih na pojačani oprez prilikom uključivanja u promet i prestrojavanja, a posebice na povećanu opasnost oduzimanja prednosti prolaska motociklistima.