Prijevara – upozorenje građanima

Photo PU_SD/novac02.jpg

Jučer je 76-godišnjakinja iz Splita prijavila da je oštećena prijevarom od strane nepoznate ženske

 FOTO: ilustracija

Jučer je 76-godišnjakinja iz Splita prijavila da je oštećena prijevarom od strane nepoznate ženske osobe koja ju je putem telefona nazvala, predstavivši se kao djelatnica Veleposlanstva u Londonu. Potom je 76-godišnjakinji lažno prikazala  financijsko i zdravstveno stanje člana njezine obitelji u inozemstvu i time je dovela u zabludu tražeći uplatu novca od nekoliko tisuća kuna. Nakon što je oštećena uplatila novac putem banke, nepoznata žena ju je putem telefona kontaktirala više puta u toku posljednjih nekoliko dana tražeći da uplati još novca, što je oštećena i učinila. Na ovaj način 76-godišnjakinja je značajno materijalno oštećena. U tijeku je kriminalističko istraživanje. 

Upozoravamo građane koji imaju obitelj u inozemstvu, da prije bilo kakve uplate novca, nakon poziva iz nekog od Veleposlanstava ili Konzulata, obvezno prethodno kontaktiraju svoje članove obitelji za koje se traži uplata novca.  

Naime, u posljednje vrijeme policija je uočila novi pojavni oblik prijevara u nekoliko slučajeva na način da počinitelji koristeći podatke o obiteljskim prilikama članova obitelji i rođaka hrvatskih državljana koji žive u inozemstvu uspostavljaju telefonski kontakt sa odabranom žrtvom koja živi u Hrvatskoj, a rodbinski je povezana s osobom/osobama iz inozemstva o kojima su prevaranti prethodno prikupili podatke o životnim prilikama. Prevarant se najčešće predstavlja kao djelatnik hrvatskog Konzulata ili Veleposlanstva u Londonu, te u razgovoru sa žrtvom prezentira fiktivnu situaciju u kojoj se našao član obitelji ili pak rođaci (npr. teško zdravstveno stanje, potrebno hitno liječenje ili pak problemi s policijom na aerodromu i sl.) i od žrtve traži uplatu novca.  Žrtve pod dojmom ozbiljne i eventualno po život opasne situacije, bez da prethodno provjere okolnosti koje im nepoznati telefonom priopćuju, uplaćuju novac slijedeći slatkorječive upute prevaranata. Na ovaj način prevaranti pribavljaju značajnu protupravnu materijalnu korist.

Postoje različiti načini na koje prevaranti stupaju u kontakt sa žrtvom. Ponekad šalju više e-poruka, a ponekad telefonskim putem obmanjuju građane.

Žrtve ovakvih prijevara najčešće su osobe starije životne dobi, koje bez provjere naivno povjeruju u predstavljenu situaciju od strane nepoznatih. Ukoliko ste oštećeni ovakvim ili sličnim prijevarama možete se obratiti osobnim dolaskom u najbližu policijsku postaju ili pozivom na 192.