Uvođenje e-dojava građana i sustava upravljanja policijskim kamerama u PU splitsko-dalmatinskoj

Photo PU_SD/edojava i kamere.JPG

 foto: ilustracija 

Kako je već navedeno prilikom uvođenja projekta e-Policija u Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj, suvremena informacijska oprema i tehnologija kojom raspolaže Operativno komunikacijski centar policije i kojom su opremljeni policijski službenici, omogućuje njihovu veću operativnost, brži dolazak na mjesto događaja od trenutka zaprimanja dojave, te općenito veći boravak na terenu, kako bi bili dostupniji građanima, čija sigurnost je prioritet rada policije.

Uvođenjem e-dojava građana proširena je mogućnost upućivanja dojava policiji, i to putem aplikacije za mobilne telefone, koju građani mogu besplatno preuzeti, ovisno o vrsti pametnog telefona koji posjeduju, a za njeno korištenje je potreban pristup internetu. Upute za korištenje su vidljive u samoj aplikaciji, a prilikom korištenja je poželjno da na mobilnom telefonu budu uključene geografske koordinate, kako bi se prilikom zaprimanja dojave o događaju dobila i informacija o lokaciji s koje je dojava upućena i time skratilo vrijeme potrebno za intervenciju.

Kada želi dojaviti određeni događaj putem aplikacije, građanin je u mogućnosti fotografirati navedeni događaj i snimku poslati na centralni portal MUP-a, zajedno s opisom događaja. Voditelji operativnih dežurstava u Operativno-komunikacijskim centrima policije pristupaju dojavama preko portala Informacijskog sustava MUP-a, te mogu komunicirati s pošiljateljem. Komunikacija je potpuno anonimna.

Nakon zaprimanja e-dojave policijski službenik će odmah procijeniti i odlučiti da li je potrebno žurno postupanje policije, te u tom slučaju na teren uputiti policijske službenike najbliže mjestu događaja. Ukoliko se ne radi o događaju koji zahtijeva žurnu intervenciju, dojava se prosljeđuje nadležnoj ustrojstvenoj jedinici na daljnje postupanje. Isto tako, zaprimljena dojava se može odbiti kao nevažna.

Aplikaciju za svoj pametni telefon građani mogu preuzeti na sljedećim linkovima:

Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.span.devosijek.mup

Windows

https://www.microsoft.com/hr-hr/store/apps/policija-sigurnost-i-povjerenje/9nblggh5z7w1

Apple

https://itunes.apple.com/hr/app/policija-sigurnost-i-povjerenje/id1042609294?mt=8

Građane također obavještavamo kako će se od 15. listopada 2015. u punu funkciju staviti sustav upravljanja policijskim kamerama. Kamere će koristiti policijski službenici u obavljanju policijskih poslova i primjeni policijskih ovlasti.

Cilj i svrha korištenja kamera je zaštita policijskih službenika od nezakonitih pritužbi građana, kao i zaštita građana od eventualno nezakonitog ili neetičkog postupanja policijskih službenika. Snimke se mogu koristiti i za edukaciju i stručnu obuku policijskih službenika, a mogu služiti i kao dokaz u kaznenim i prekršajnim postupcima pred nadležnim sudovima. 

Sukladno članku 3.a Zakona o policijskim poslovima i ovlastima, policija je ovlaštena, u mjeri u kojoj je to potrebno, kao i radi nadzora zakonitosti postupanja policijskih službenika, zvučno i vizualno ili na drugi način snimiti obavljanje policijskih poslova i primjenu policijskih ovlasti odgovarajućim tehničkim uređajima. Kada se snimke ne koriste u postupcima koji se vode sukladno odredbama posebnih propisa, policija će te snimke uništiti u roku od 90 dana od dana njihovog nastanka.