Projekt e-Policija u Policijskoj upravi splitsko-dalmatinskoj
foto: PU splitsko-dalmatinska
Operativno komunikacijski centar policije PU splitsko-dalmatinske započeo je s radom u novouređenim prostorijama, opremljenim potpuno novom i suvremenom informacijskom opremom i tehnologijom. Novi programi i oprema omogućuju veću operativnost policijskih službenika, brži dolazak na mjesto događaja od trenutka zaprimanja dojave, te poduzimanja potrebnih radnji.
Upravo radi standardizacije rada i postizanja veće operativnosti policijskih službenika - bržeg i kvalitetnijeg rada, te racionalizacije troškova, započela je i primjena projekta E-policija.
Policijski službenici na terenu, službena vozila i policijske postaje opremljeni su mobilnim uređajima, koji policijskim službenicima omogućuju stalan pristup Informacijskom sustavu MUP-a, radi unosa i korištenja podataka. Operativno komunikacijski centar policije ili Operativna dežurstva policijskih postaja, prilikom primopredaje službe, u elektronskom obliku automatski šalju operativno interesantne događaje na mobilne uređaje policijskih službenika, odnosno policijskih ophodnji. Policijskim službenicima se na isti način šalju radni nalozi i raspored službe. Prilikom zatvaranja radnih naloga, taj dokument postaje njihovo službeno izvješće, te se na taj način izbjegava do sada potreban odlazak u policijske postaje radi izrade izvješća o postupanju, čime se ujedno omogućuje veći boravak na terenu i dostupnost policije građanima. Operativna dežurstva, odnosno Operativno komunikacijski centar policije u svakom trenutku znaju položaj policijskih ophodnji i policijskih službenika, kao i statuse njihovih radnih naloga, što je važno radi učinkovitog upravljanja službenicima na terenu.
Osim mobilnim uređajima, policijski službenici su opremljeni kamerama, radi audio-vizualnog snimanja policijskog postupanja. Kamere se mogu nositi na dijelovima službene odore, a također se mogu koristiti i u službenim vozilima. Osnovni cilj korištenja kamera, odnosno snimanja policijskih postupanja, jest zaštita policijskih službenika od neutemeljenih pritužbi građana čime se stvara negativna slika policije u javnosti, iako je postupanje obavljeno u skladu s važećim propisima i pravilima struke, ali isto tako i zaštita građana od eventualnih pogrešnih i protupravnih postupanja policijskih službenika. Snimke se kasnije mogu koristiti u kaznenim i prekršajnim postupcima, uz uvjet da su osobe koje se snima u određenim situacijama, o tome prethodno obaviještene.
U odnosu na zaprimanje dojava, građani će moći anonimno prijaviti događaje putem aplikacije za mobilne telefone. Prijavi će se priložiti slika s kamere ili memorije mobilnog uređaja, uz koju će se moći dodati detaljni opis prijave. Ukoliko je na mobilnom uređaju dostupna lokacija, i taj podatak će se slati zajedno s prijavom na centralni portal u MUP-u, odakle se prosljeđuje na postupanje nadležnoj ustrojstvenoj jedinici. Navedenu aplikaciju će moći besplatno preuzeti svaki građanin, ovisno o vrsti pametnog telefona koji posjeduje, a za njeno korištenje, odnosno slanje prijave, potreban je pristup internetu. Napominjemo kako će za žurne intervencije građani i dalje moći pozvati broj 192.