Konferencija za medije
Danas 11. veljače u 10.00 sati u PU virovitičko – podravskoj, održana je konferencija za novinare na temu izvješćivanje javnosti o stanju sigurnosti i radu Policijske uprave virovitičko – podravske u periodu od1. siječnja do 31. prosinca 2013. Godine, te provođenju Pilot – projekta novog ustroja rada policijskih postaja.
Na konferenciji za novinare bili su nazočni Načelnik PU, gosp. Mirko Kostelac, zamjenik načelnika PU, gosp. Zoran Jerbić, voditelj Službe policije, gosp. Mario Župan i voditeljica Službe kriminalističke policije, gđa. Marija Štajdohar.
U obraćanju medijima, načelnik PU, gosp. Mirko Kostelac, saopćio je javnosti statističke pokazatelje za proteklu 2013. godinu, kao i provođenje Pilot - projekta.
OPĆE STANJE SIGURNOSTI
KRIMINALITET
Iz područja kriminaliteta, u 2013. godini, zabilježeno je ukupno 1668 KD ili 203 KD više u odnosu na proteklu 2012. godinu. Ukupna razriješenost KD u 2013. godini, iznosi visokih 82,9%, dok je protekle godine bila 80.9%.
U 2013. godini, zabilježeno je 751KD općeg kriminaliteta ili 45% ukupnog broja KD . Unutar općeg kriminaliteta teške krađe sudjeluju sa 224KD, a krađe sudjelujusa 257 KD.
Od teških KD, evidentirano su 2 kaznena djela teškog ubojstva, 1 kazneno djelo ubojstva i jedno kazneno djelo razbojništva.
Tijekom 2013. godine, zabilježeno je 558KD gospodarskog kriminaliteta, iz grupacije organiziranog kriminaliteta - 52KD, Zlouporabe droga - 35KD, a iz grupacije kazneno-pravne zaštite djece i maloljetnika zabilježeno je 232KD, dok jeu prometu, zabilježano 40 KD.
SAMOUBOJSTVA
U 2012. godini zabilježeno je 20samoubojstva i 29pokušaja samoubojstva, dok je 2012. godine bilo 15samoubojstava i 29 pokušaja samoubojstva.
PROMET
U cestovnom prometu, došlo je do smanjenja prometnih nesreća sa 556 u 2012. godini, na 511 ili 45 manje u 2013. godini. Također, bilježi se i manji broj prometnih nesreća sa poginulim osobama, tj. 9 u 2013.g, u odnosu na 2012. godinu, kada je zabilježeno 10, dok je broj poginulih u prometnim nesrećama u 2013. i 2012 godini, bio 10 osoba, te je ostao na istoj razini
JAVNI RED I MIR
Stanje javnog reda i mira možemo ocijeniti kao zadovoljavajuće.
- u 2013. godini, evidentirano je 406 prekršaja i bilježi smanjenje za 23 prekršaja, kao i broja počinitelja u odnosu na 2012. godinu, kada je zabilježeno 429prekršaja protiv javnog reda i mira.
Osim prekršaja protiv javnog reda i mira, te prekršaja iz područja prometa, u 2012. godini, evidentiran je 1548 prekršaja iz područja drugih zakona i propisa, što je za 23 ili 1.5 %, manje nego predhodne 2012. godine, kada je zabilježen 1571 prekršaj. Po brojnosti mogu se istaknuti prekršaji iz Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji (462), Zakona o osobnoj iskaznici (249) Zakona o obveznom osiguranju u prometu (165), Zakona o prebivalištu (123), Zakona o trošarinama (85), Zakona o oružju (81), Zakona o šumama (71) itd.
DRŽAVNA GRANICA
Provođenjem mjera zaštite i nadzora državne granice i pograničnog pojasa, u području sigurnosti državne granice održano je povoljno stanje sigurnosti.
U 2013. godini, zabilježena su 2 ilegalnih prelazaka, te 2 oštečenja graničnih oznaka, dok je u 2012. godini, zabilježeno 1 ilegalan prelazak državne granice i 2 oštećenja i oštećenja graničnih oznaka.
Također, na graničnom prijelazu, zabilježen je pad broja putnika koji su prešli državnu granicu u 2013. godini u ulasku i izlasku iz zemlje, i iznosi 402.063 putnika ili 4.627 manje u odnosu na 2012. godinu, kada je granicu u oba smjera, prešlo 406.690 putnika.
POŽARI
U području zaštite od požara u 2013. godini, zabilježeno je 89 požara, dok u 2012. godini, bilježimo ukupno 285požara, što predstavlja značajan pad od196 požara. Materijalna šteta pričinjena požarima u 2013. godini iznosi 635.250 kuna, dok je u 2012. godini bila 3.935.925 kuna.
UPRAVNI POSLOVI
U djelatnosti upravnih poslova u2013. godini izdano je i zamijenjeno 12.218 osobnih iskaznica, podneseno 2955 prijava prebivališta i 736 prijava boravišta, dok je pitnih isprava izdano 4468, vozačkih dozvola 2466, a registrirano je 5834 motorna vozila, dok je tijekom 2012. godine izdano je i zamijenjeno 13.230 osobnih iskaznica. Podneseno su 3209 prijave prebivalištai 806 prijava boravišta građana. Izdano je 4730 putnihisprava, te izdano i produženo 2678vozačkih dozvola, dok je registriranoukupno 6218 motornih vozila.
Iz navedenih statističkih pokazatelja, možemo ocijeniti da je na području Policijske uprave virovitičko-podravske u 2013. godini, ostvareno povoljno stanje sigurnosti, kao i osobna i imovinska sigurnost građana, gospodarskih i drugih čimbenika, a sigurnost na javnim mjestima zadržana je na povoljnoj razini.
Tablica 1: Karakteristični sigurnosni pokazatelji 2012. i 2013. g.
KRIMINALITET |
2012 |
2013 |
UKUPNO KAZNENIH DJELA |
1465 |
1668 |
UKUPNO RAZRIJEŠENO KAZNENIH DJELA (%) |
80.9 |
82.9 |
UKUPNO KAZNENIH DJELA U SVEZI S OPĆIM KRIMINALITETOM |
912 |
751 |
- ubojstva i teška ubojstva |
1 |
1 |
- pokušaji ubojstva i teškog ubojstva |
- |
2 |
- razbojništva |
5 |
1 |
- teške krađe |
211 |
224 |
KAZNENIH DJELA U SVEZI S GOSPODARSKIM KRIMINALITETOM |
258 |
558 |
KAZNENIH DJELA U SVEZI S ORGANIZIRANIM KRIMINALITETOM |
15 |
52 |
KAZNENIH DJELA U SVEZI S ZLOUPORABOM DROGA |
65 |
35 |
KD KAZNENO - PRAVNE ZAŠTITE DJECE I MALOLJETNIKA |
182 |
232 |
UKUPNO PREKRŠAJA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA |
429 |
406 |
UKUPNO PROMETNIH NESREĆA |
556 |
511 |
- broj poginulih osoba |
10 |
10 |
- broj ozlijeđenih osoba |
220 |
208 |
UKUPAN PROMET PUTNIKA PREKO DRŽAVNE GRANICE |
406.686 |
402.063 |
UKUPNO POŽARA |
285 |
89 |
Pilot projekt novog ustroja i organizacije rada PP Slatina, PPRP Virovitica, PP Orahovica i PP Pitomača
U prvoj fazi Pilot projekt se provodio od 11. ožujka 2013. g. u sljedećim Policijskim postajama III kategorije Ministarstva unutarnjih poslova: PP Čazma (Policijska uprava bjelovarsko - bilogorska), PP Novi Marof (Policijska uprava varaždinska), PP Sveti Ivan Zelina (Policijska uprava zagrebačka) i PP Zabok (Policijska uprava krapinsko - zagorska).
Nastavak Pilot projekta: od 1. veljače 2014. godine
Vrijeme trajanja Pilot projekta: do 30. lipnja 2014. Godine
U SLIJEDEĆOJ FAZI PILOT PROJEKT SE PROVODI U:
• svim ostalim policijskim postajama III kategorije (temeljne i mješovite);
• svim policijskim ispostavama bez obzira u okviru koje kategorije PP djeluju,
• sve specijalizirane postaje prometne policije III kategorije.
RAZLOZI ZBOG KOJIH SE PRILAZI PROVEDBI PILOT PROJEKTA
• Veliki broj rukovoditelja u odnosu na broj neposrednih izvršitelja policijskih poslova na terenu;
• Preveliki broj radnih aktivnosti obavlja se unutar prostorija policijskih postaja;
• Neravnomjeran raspored službenika kroz smjene (uglavnom rad ujutro);
• Veliki broj administrativnih poslova u odnosu na operativne koji se trebaju provoditi na terenu;
CILJEVI KOJI SE ŽELE POSTIĆI PILOT PROJEKTOM
• Povećati operativnu pokrivenost područja policijske postaje;
• Omogućiti veću fleksibilnost u organizaciji policijskih poslova prema zahtjevima svake konkretne sredine;
• Smanjiti administrativno opterećivanje, a povećati operativno angažiranje policijskih službenika;
• Rad policijskih postaja učiniti efikasnijima i isplativijima uz smanjenja troškova koji nastaju funkcioniranjem policijske postaje;
NOVINE U ORGANIZACIJI RADA POLICIJSKE POSTAJE ZA PROVOĐENJE PROJEKTA
• organizacija službe u smjenskom sustavu rada na način da teren bude pokriven non-stop (24 sata dnevno),
• službu na terenu obnašaju policijski službenici u okviru grupa za operativne poslove, posao organizira i nadzire voditelj grupe,
• policijska postaja je otvorena za rad sa strankama samo u jutarnjoj smjeni (7 - 15 sati).
ŠTO JE VAŽNO ZA GRAĐANE?
• policijska postaja je otvorena za rad sa strankama u jutarnjoj smjeni,
• upravni poslovi se obavljaju kao i do sada,
• policijska usluga na terenu (po pozivu građana) pruža se brže i efikasnije,
• hitne i neodgodive policijske usluge građanin dobiva u bilo koje vrijeme preko voditelja grupe za operativne poslove u policijskoj postaji (njihovo radno vrijeme je non-stop).
OČEKIVANE KORISTI OD PROJEKTA
• uslužni model rada policije,
• kvalitetnija policijska usluga građanima,
• odobravanje javnosti,
• rad na temelju strateške procjene.
EVALUACIJA - PRAĆENJE UČINAKA PROJEKTA
• učinkovitost u području suzbijanja kriminaliteta i javnog nereda,
• veća prisutnost policije na terenu,
• zadovoljstvo građana policijskom uslugom,
• zadovoljstvo policijskih službenika svojom ulogom i doprinosom,
• manji materijalni troškovi (izračun sadašnjih troškova; projekcija troškova po novom).
ŠTO SE ŽELI POSTIĆI?
„OPTIMUM KAO MINIMUM KOJI ZADOVOLJAVA POTREBE” (EFIKASNO I ISPLATIVO)
Izgradnja novog organizacijskog modela sa restrukturiranjem i drugačijim organizacijskim pristupom
POJEDNOSTAVLJENJE SUSTAVA I NJEGOVO USKLAĐIVANJE S OKOLINOM