Konferencija za medije

Photo PU_VP/bs-policija.JPG

 Danas 11. veljače u 10.00 sati u PU virovitičko – podravskoj, održana je konferencija za novinare na temu izvješćivanje javnosti o stanju sigurnosti i radu Policijske uprave virovitičko – podravske u periodu od1. siječnja do 31. prosinca 2013. Godine, te provođenju Pilot – projekta novog ustroja rada policijskih postaja.

Na konferenciji za novinare bili su nazočni Načelnik PU, gosp. Mirko Kostelac, zamjenik načelnika PU, gosp. Zoran Jerbić, voditelj Službe policije, gosp. Mario Župan i voditeljica Službe kriminalističke policije, gđa. Marija Štajdohar.

 U obraćanju medijima, načelnik PU, gosp. Mirko Kostelac, saopćio je javnosti statističke pokazatelje za proteklu 2013. godinu, kao i provođenje Pilot - projekta. 

OPĆE STANJE SIGURNOSTI

KRIMINALITET

Iz područja kriminaliteta, u 2013. godini, zabilježeno je ukupno 1668 KD ili 203 KD više u odnosu na proteklu 2012. godinu. Ukupna razriješenost  KD u 2013. godini, iznosi visokih 82,9%, dok je protekle godine bila 80.9%.

U 2013. godini, zabilježeno je 751KD općeg kriminaliteta ili 45% ukupnog broja KD . Unutar općeg kriminaliteta teške krađe sudjeluju sa 224KD, a krađe sudjelujusa 257 KD.

Od teških KD, evidentirano su 2 kaznena djela teškog ubojstva, 1 kazneno djelo ubojstva i jedno kazneno djelo razbojništva.

 Tijekom 2013. godine, zabilježeno je 558KD gospodarskog kriminaliteta, iz grupacije organiziranog kriminaliteta - 52KD, Zlouporabe droga - 35KD, a iz grupacije kazneno-pravne zaštite djece i maloljetnika zabilježeno je 232KD, dok jeu prometu, zabilježano 40 KD.

 

SAMOUBOJSTVA

U 2012. godini zabilježeno je 20samoubojstva i 29pokušaja samoubojstva, dok je 2012. godine bilo 15samoubojstava i 29 pokušaja samoubojstva.

 

PROMET

U cestovnom prometu, došlo je do smanjenja prometnih nesreća sa 556 u 2012. godini, na 511 ili 45 manje u 2013. godini. Također, bilježi se i manji broj prometnih nesreća sa poginulim osobama, tj. 9 u 2013.g, u odnosu na 2012. godinu, kada je zabilježeno 10, dok je broj  poginulih u prometnim nesrećama u 2013. i 2012 godini, bio 10 osoba, te je ostao na istoj razini

JAVNI RED I MIR

Stanje javnog reda i mira možemo ocijeniti kao zadovoljavajuće.

- u 2013. godini, evidentirano je 406 prekršaja i bilježi smanjenje za 23 prekršaja, kao i broja počinitelja u odnosu na  2012. godinu, kada je zabilježeno 429prekršaja protiv javnog reda i mira.

 

Osim prekršaja protiv javnog reda i mira, te prekršaja iz područja prometa, u 2012. godini, evidentiran je 1548  prekršaja iz područja drugih zakona i propisa, što je za 23 ili 1.5 %, manje nego predhodne 2012. godine, kada je zabilježen 1571 prekršaj. Po brojnosti mogu se istaknuti prekršaji iz Zakona o zaštiti od nasilja u obitelji (462), Zakona o osobnoj iskaznici (249) Zakona o obveznom osiguranju u prometu (165), Zakona o prebivalištu (123), Zakona o trošarinama (85), Zakona o oružju (81), Zakona o šumama (71) itd.

DRŽAVNA GRANICA

Provođenjem mjera zaštite i nadzora državne granice i pograničnog pojasa, u području sigurnosti državne granice održano je povoljno stanje sigurnosti.

U 2013. godini, zabilježena su 2 ilegalnih prelazaka, te 2 oštečenja  graničnih oznaka, dok je u 2012. godini,  zabilježeno 1 ilegalan prelazak državne granice i 2 oštećenja i oštećenja graničnih oznaka.

Također, na graničnom prijelazu, zabilježen je pad broja putnika koji su prešli državnu granicu u 2013. godini u ulasku i izlasku iz zemlje, i iznosi 402.063 putnika ili 4.627 manje u odnosu na 2012. godinu, kada je granicu u oba smjera, prešlo 406.690 putnika.

POŽARI

U području zaštite od požara u 2013. godini, zabilježeno je 89 požara, dok u 2012. godini,  bilježimo ukupno 285požara, što predstavlja značajan pad od196 požara. Materijalna šteta pričinjena požarima u 2013. godini iznosi 635.250 kuna, dok je u 2012. godini bila 3.935.925 kuna.

UPRAVNI POSLOVI

U djelatnosti upravnih poslova u2013. godini izdano je i zamijenjeno 12.218 osobnih iskaznica, podneseno 2955 prijava prebivališta i 736 prijava boravišta, dok je pitnih isprava izdano 4468, vozačkih dozvola 2466, a registrirano je 5834 motorna vozila, dok je tijekom 2012. godine izdano je i zamijenjeno 13.230 osobnih iskaznica. Podneseno su 3209 prijave prebivalištai 806 prijava boravišta građana. Izdano je 4730 putnihisprava, te izdano i produženo 2678vozačkih dozvola, dok je registriranoukupno 6218 motornih vozila.

    Iz navedenih statističkih  pokazatelja, možemo ocijeniti da je na području Policijske uprave virovitičko-podravske u 2013. godini, ostvareno povoljno stanje sigurnosti, kao i osobna i imovinska sigurnost građana, gospodarskih i drugih čimbenika, a sigurnost na javnim mjestima zadržana je na povoljnoj razini. 

Tablica 1: Karakteristični sigurnosni pokazatelji 2012. i 2013. g.

 

KRIMINALITET

2012

2013

UKUPNO KAZNENIH DJELA

1465

1668

UKUPNO RAZRIJEŠENO KAZNENIH DJELA (%)

80.9

82.9

UKUPNO KAZNENIH DJELA U SVEZI S OPĆIM KRIMINALITETOM

912

751

   - ubojstva i teška ubojstva

1

1

   - pokušaji ubojstva i teškog ubojstva

-

2

   - razbojništva

5

1

   - teške krađe

211

224

KAZNENIH DJELA U SVEZI S GOSPODARSKIM KRIMINALITETOM

258

558

KAZNENIH DJELA U SVEZI S ORGANIZIRANIM KRIMINALITETOM

15

52

KAZNENIH DJELA U SVEZI S ZLOUPORABOM DROGA

65

35

KD KAZNENO - PRAVNE ZAŠTITE DJECE I MALOLJETNIKA

182

232

UKUPNO PREKRŠAJA PROTIV JAVNOG REDA I MIRA

429

406

UKUPNO PROMETNIH NESREĆA

    556

511

   - broj poginulih osoba

10

10

   - broj ozlijeđenih osoba

220

208

UKUPAN PROMET PUTNIKA PREKO DRŽAVNE GRANICE

406.686

402.063

UKUPNO POŽARA

285

89

 Pilot projekt novog ustroja i organizacije rada PP Slatina, PPRP Virovitica, PP Orahovica i PP Pitomača

U prvoj fazi Pilot projekt se provodio od 11. ožujka 2013. g. u sljedećim Policijskim postajama III kategorije Ministarstva unutarnjih poslova: PP Čazma (Policijska uprava bjelovarsko - bilogorska), PP Novi Marof (Policijska uprava varaždinska), PP Sveti Ivan Zelina (Policijska uprava zagrebačka) i PP Zabok (Policijska uprava krapinsko - zagorska).

Nastavak Pilot projekta:  od 1. veljače 2014. godine
Vrijeme trajanja Pilot projekta: do 30. lipnja 2014. Godine

U SLIJEDEĆOJ FAZI PILOT PROJEKT SE PROVODI U:

• svim ostalim policijskim postajama III kategorije (temeljne i mješovite);
• svim policijskim ispostavama bez obzira u okviru koje kategorije PP djeluju,
• sve specijalizirane postaje prometne policije III kategorije.

RAZLOZI ZBOG KOJIH SE PRILAZI PROVEDBI PILOT PROJEKTA

• Veliki broj rukovoditelja u odnosu na broj neposrednih izvršitelja policijskih poslova na terenu;
• Preveliki broj radnih aktivnosti obavlja se unutar prostorija policijskih postaja;
• Neravnomjeran raspored službenika kroz smjene (uglavnom rad ujutro);
• Veliki broj administrativnih poslova u odnosu na operativne koji se trebaju provoditi na terenu;

CILJEVI KOJI SE ŽELE POSTIĆI PILOT PROJEKTOM

• Povećati operativnu pokrivenost područja policijske postaje;
• Omogućiti veću fleksibilnost u organizaciji policijskih poslova prema zahtjevima svake konkretne sredine;
• Smanjiti administrativno opterećivanje, a povećati operativno angažiranje policijskih službenika;
• Rad policijskih postaja učiniti efikasnijima i isplativijima uz smanjenja troškova koji nastaju funkcioniranjem policijske postaje;
NOVINE U ORGANIZACIJI RADA POLICIJSKE POSTAJE ZA PROVOĐENJE PROJEKTA

• organizacija službe u smjenskom sustavu rada na način da teren bude pokriven non-stop (24 sata dnevno),
• službu na terenu obnašaju policijski službenici u okviru grupa za operativne poslove, posao organizira i nadzire voditelj grupe,
• policijska postaja je otvorena za rad sa strankama samo u jutarnjoj smjeni (7 - 15 sati). 

Na koji će način građani moći kontaktirati sa policijskom postajom u vrijeme kada bude zatvorena za rad sa strankama?

ŠTO JE VAŽNO ZA GRAĐANE?

• policijska postaja je otvorena za rad sa strankama u jutarnjoj smjeni,
• upravni poslovi se obavljaju kao i do sada,
• policijska usluga na terenu (po pozivu građana) pruža se brže i efikasnije,
• hitne i neodgodive policijske usluge građanin dobiva u bilo koje vrijeme preko voditelja grupe za operativne poslove u policijskoj postaji (njihovo radno vrijeme je non-stop).

 

OČEKIVANE KORISTI OD PROJEKTA

• uslužni model rada policije,
• kvalitetnija policijska usluga građanima,
• odobravanje javnosti,
• rad na temelju strateške procjene.

EVALUACIJA - PRAĆENJE UČINAKA PROJEKTA

• učinkovitost u području suzbijanja kriminaliteta i javnog nereda,
• veća prisutnost policije na terenu,
• zadovoljstvo građana policijskom uslugom,
• zadovoljstvo policijskih službenika svojom ulogom i doprinosom,
• manji materijalni troškovi (izračun sadašnjih troškova; projekcija troškova po novom).

ŠTO SE ŽELI POSTIĆI?

„OPTIMUM KAO MINIMUM KOJI ZADOVOLJAVA POTREBE” (EFIKASNO I ISPLATIVO)
Izgradnja novog organizacijskog modela sa restrukturiranjem i drugačijim organizacijskim pristupom
POJEDNOSTAVLJENJE SUSTAVA I NJEGOVO USKLAĐIVANJE S OKOLINOM