Koprivnica: U OŠ A. N. Gostovinski obilježen 7. Tjedan cjeloživotnog učenja

Photo PU_KK/Vijesti/2013/10/tjedan.ucenja.djeca.300.gif

Foto: Pu koprivničko - križevačka  

Policijske službenice Ureda načelnika Policijske uprave u četvrtak, 3. listopada  provele su aktivnost povodom 7. Tjedna cjeloživotnog učenja u 3.a razredu OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ u Koprivnici, učiteljica Suzana Hergotić. 

Tematika same radionice bila je tolerancija, te učenje građanskih kompetencija, kulturno ophođenje.

Djeca su kroz igrokaze pokazala što je aktivno slušanje, kako pravilno komunicirati, što znači asertivno slušanje, te kako se kulturno ponašati u javnim ustanovama. Također, djeca su kroz prezentacije pokazala značenje korištenja četiri „čarobnih riječi“ – MOLIM, HVALA, IZVOLI I OPROSTI.           

Policijske službenice predstavile su djeci novi projekt Policijske uprave, radnog naziva, „Dan kao san“, te objasnile da će s djecom, odraslima, osobama s invaliditetom, osobama starije životne dobi provoditi aktivnosti kako bi se senzibilizirali za problematiku, pomogli ranjivim društvenim skupinama.

Konkretno, da smo svi isti, a opet različiti, važnost ophođenja prema osobama starije životne dobi i osobama s invaliditetom, te pomoći kada je potrebno. 

Razgovarali se o bontonu u svakodnevnoj komunikaciji s osobama s invaliditetom, te kako prepoznati potencijalne opasnosti za ranjive društvene skupine.

  • Pitati osobu kako joj najbolje možemo pomoći,
  • Ne izbjegavati rukovanje s osobom koja ima umjetnu ili amputiranu ruku,
  • Obraćati se neposredno osobi,
  • Pričati normalno…, ne se bojati krivih riječi,
  • Sjesti kada pričamo s osobom u invalidskim kolicima kako bismo se gledali u oči,
  • Ne glumiti da razumijemo ako osoba ima poremećaj u govoru, zamoliti da ponovi,
  • Reći svoje ime slijepoj ili slabovidnoj osobi, kod pomoći u kretanju, ponuditi ruku kao oslonac,
  • Uspostaviti kontakt s dodirom s gluhoslijepo osobom,
  • Ne hvaliti pretjerano osobe s invaliditetom zbog obavljanja životnih zadaća,
  • Ustupiti svoje mjesto u redu,
  • Ponašati se kao prema jednakima, jer osobe s invaliditetom to i jesu. 

            Nadalje, za ranjive društvene skupine, osobe starije životne dobi:

  • Ako pred naša vrata dođe nepoznata osoba te nam se predstavi , primjerice, kao policajac, djelatnik Elektre, Komunalca, prodavatelj životnog osiguranja, prodavači raznih predmeta, putem telefonske veze netko dogovara susret , traži osobne podatke, donosi „dobre vijesti“ o dobicima na nagradnim igrama, traži „humanitarnu pomoć“,
  • Trebamo tražiti da se osoba predstavi i da nam da na uvid svoje identifikacijske dokumente,
  • Ne smije se „nasjedati“ na povoljnu prodaju navodno skupih stvari (masažeri, medicinska pomagala),
  • Ne smijemo davati osobama koje ne poznajemo i ne znamo tko su, svoje osobne podatke,
  • Nikako ne potpisivati dokumente koje ne razumijemo,
  • Ne čuvati veću količinu novca u domu.

Djeca su upamtila, kako kroz ovu, tako i prethodne aktivnosti, potencijalne opasnosti, te znaju da svako sumnjivo ponašanje, ili ono koje je nepoćudno treba prijaviti policiji. Isto tako, da se osobama starije životne dobi i osobama s invaliditetom treba pomoći. 

Na kraju, djeca su policijskim službenicama podijelila straničnike s lijepim i korisnim porukama. Također, napisala su poruku Sandri Paović, čestitali našoj paraolimpijki na osvojenom prvom mjestu u stolnom tenisu na Europskom prvenstvu.